۰ نفر

علیرضا کدیور کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با اقتصاد آنلاین؛

به دلیل رشد 38 درصدی شاخص کل در مدت کم، این ریزش قابل پیش‌بینی بود/ نماگر اصلی بازار تا محدوده 195 الی 200 هزار واحدی پائین خواهد آمد

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۳۹
کد خبر: 351752
به دلیل رشد 38 درصدی شاخص کل در مدت کم، این ریزش قابل پیش‌بینی بود/ نماگر اصلی بازار تا محدوده 195 الی 200 هزار واحدی پائین خواهد آمد

امروز برای دومین روز متوالی شاخص کل بورس تهران با ریزش بیش از هفت هزار واحدی روبرو بود، در همین رابطه یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است، این ریزش شاخص کل قابل پیش بینی بود و نماگر اصلی بازار سهام تا محدوده 195 تا 200 هزار واحدی کاهش خواهد یافت.

اقتصاد آنلاین - رامین بیات؛ طی دو روز اخیر شاخص کل بورس تهران با افت 15 هزارو 859 واحدی روبرو بوده، حال در مورد دلیل اصلی این افت فاحش علیرضا کدیور کارشناس بازار سهام در گفتگو با اقتصاد آنلاین گفت: شاخص کل طی دو ماه با رشد 38 درصدی روبرو شد که این امر بسیار سریع اتفاق افتاد، به همین دلیل اصلاح روند حرکتی شاخص کل اجتناب ناپذیر بود.

وی افزود: البته این بدان معنا نیست که رشد بازار حبابی است و یا اینکه قیمت سهم‌ها گران بوده، بلکه این میزان رشد شاخص کل در مدت زمان بسیار کوتاهی اتفاق افتاد و به همین دلیل نیز در دو روز گذشته شاخص کل بیش از 15 هزار واحد افت کرده است.

 کدیور اضافه کرد: با توجه به رشد بسیار زیاد قیمت سهم‌ها، کسانی که از دوماه گذشته سهم در اختیار داشتند، طی این مدت سودهای خوبی را کسب کردند و در دو روز اخیر فروشنده شدند، در مقابل نیز افرادی که قصد خرید داشتند، از این کار با توجه به قیمت‌ها صف نظر کردند، بر همین اساس عرضه بر تقاضا غلبه کرد و بازار نزولی شد.

 این کارشناس همچنین در مورد پیش بینی روند حرکتی بازار سهام طی روز آینده نیز گفت: با توجه به وضعیتی که بر بازار امروز حاکم بود، به نظر می‌رسد فردا نیز بازار قرمز پوش است و شاخص کل همچنان با افت همراه خواهد بود.

به گفته وی، این احتمال وجود دارد که فردا معاملات به سویی حرکت کند که این امر منجر به رشد شاخص کل در ابتدای هفته آینده شود.