۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

خوشبینی به افزایش کارمزد حاصل از معاملات دلیل رشد تقاضای «بورس»

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۳۲
کد خبر: 350346
خوشبینی به افزایش کارمزد حاصل از معاملات دلیل رشد تقاضای «بورس»

نماد معاملات شرکت بورس تهران (بورس) پس از آنکه در خصوص نوسان بیش از 50 درصد قیمت شفاف سازی کرد، به تابلوی معاملات بازگشت و با رشد قیمت رو به رو شد.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ در واپسین ساعات روز گذشته تار نمای کدال میزبان شفاف سازی شرکت بورس تهران در خصوص نوسان قیمت شکل گرفته در روزهای گذشته بود. رونق معاملات بازار سهام که در دو ماه اخیر بسیاری از نمادها را با رشد بیش از 50 درصد قیمت مواجه کرده بود در چند روز گذشته قیمت هر سهم نماد شرکت بورس را به 915 تومان رسانده است. همین امر سبب شد تا شرکت بورس ملزم به رارائه توضیحات و شفاف سازی در وب سایت کدال شود.

شرکت اعلام کرده است که موجب ضرورت برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی در همین باره به استناد ماده ۱۷ مکرر یک دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس تهران، از آنجایی که در موعد مقرر هیچ سوالی از سوی سرمایه گذاران و تحلیلگران دریافت نکرده، خود به ارائه شفاف سازی پرداخته است. بر اساس آنچه که شرکت اعلام کرده است، تا کنون هیچ تغییر با اهمیتی در صورت‌های مالی شرکت رخ نداده است.

به نظر می‌رسد که افزایش میزان معاملات در دو ماه گذشته موجب خوشبینی بازار به این نماد شده باشد. از آنجایی که «بورس» بیشتر درآمد خود را از کارمزد حاصل از معاملات انجام شده در بازار سهام به دست می‌آورد، رشد تعداد و ارزش معاملات منجر به افزایش تقاضا برای نماد معاملاتی شرکت بورس شده است.

گفتنی است، این نماد امروز و پس از آنکه معاملات خود را درتابلوی اصلی بورس از سر گرفت، باز هم با افزایش قیمت رو به رو شد. «بورس» در حالی هم اکنون 995 تومان و دو ریال (8.78 درصد افزایش) معامله می‌شود که قیمت پایانی آن در سطح 971 تومان و شش ریال قرار دارد.