۰ نفر

مدیرعامل سبدگردان آسمان؛

منابع صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت بالغ بر 143 هزار میلیارد تومان است

۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۱۷
کد خبر: 338610
منابع صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت بالغ بر 143 هزار میلیارد تومان است

منابع صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت بالغ بر 143 هزار میلیارد تومان است

اقتصاد آنلاین - رامین بیات؛ محمد صدرایی مدیرعامل سبدگردان آسمان در نشست رسانه‌ای بازگشایی نماد صندوق آسمان امید (آسامید) گفت: ۱۰ درصد از نقدینگی اقتصادی در صنعت صندوق‌های سرمایه گذاری قرار دارد که بدون شک سیاستگذاری‌های بانک مرکزی و دولت بر آن‌ها اثرگذار است.

به گفته وی، معاف از مالیات بردرآمد، سود روزشمار وکنترل مخاطرات ناشی‌از هیجان بازار مهم‌ترین مزیت‌های صندوق های سرمایه گذاری قلمداد می‌شوند.

 وی با اشاره به اینکه سود صندوق آسمان امید روز شمار است و به صورت ماهانه از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی پرداخت می شود.، اظهار داشت: در حالی که‌حداقل نرخ بازده پیش بینی شده برای این صندوق ۱۶ درصد است، اما در پایان بهمن ماه ۲۰.۲ درصد سود سالانه میان سرمایه گذاران تقسیم شده، براساس مظنه بازارگردان، این عدد برای ماه های آتی نیز حدود ۲۰ درصد خواهد بود.

مدیرعامل شرکت سبدگردان آسمان با اشاره به اینکه‌از ابتدای بهمن‌ماه با تغییر سود سپرده روزشمار حساب‌های بانکی به ماه‌شمار، اشخاص حقیقی وحقوقی به دنبال جایگزین مطلوب برای سرمایه‌ها بودند، گفت: در این شرایط صندوق‌های سرمایه‌گذاری به این نیاز سرمایه‌گذاران پاسخ داده و توانستند بستر مناسبی برای جذب نقدینگی به وجود بیاورند.

 صدرایی با تاکید بر اینکه بر اساس ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم بانک‌ها موظف می‌شوند اطلاعات سپرده‌گذارانی را که گردش مالی بیش از۵ میلیارد تومان در سال دارند، به سازمان مالیاتی ارائه دهند؛ اضافه کرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری با مزیت پرداخت سود روز شمار و معافیت از مالیات بر درآمد، دارای برتری نسبت به نظام بانکی هستند.

وی با بیان اینکه صندوق‌های سرمایه گذاری با تشکیل سبدی از دارایی‌های متنوع، مخاطرات ناشی از هیجانات بازار و نوسانات اقتصادی را کنترل و اقدام به سودآوری می کنند، گفت: این صندوق‌ها با سبد متنوع دارایی‌ها، نقدشوندگی منابع سرمایه گذاران در صندوق‌ها را به هنگام بروز ضرورت‌های روزمره تسهیل می‌ کنند.