۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

انتقال نمادهای معاملاتی پتروشیمی خراسان و شرکت بورس کالا از فرابورس به بورس

۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۵۷
کد خبر: 334277
انتقال نمادهای معاملاتی پتروشیمی خراسان و شرکت بورس کالا از فرابورس به بورس

در داد و ستد‌های امروز بازار سهام،نماد دو شرکت پتروشیمی خراسان و بورس کالای ایران از فرابورس به بورس منقل شد.

اقتصاد آنلاین - رامین بیات؛ طی معاملات روز جاری نماد معاملاتی پتروشیمی خراسان در نماد«خراسان» از بازار دوم فرابورس با حفظ سابقه معاملاتی به تابلوی بازار دوم بورس منتقل شد.

در حال حاضر سرمایه پتروشیمی خراسان بالغ بر 179 میلیارد تومان است. «خراسان» پس از اینکه 4.5 سال در فرابورس حضور داشت، امروز به عنوان 527 شرکت بورس در گروه محصولات شیمیایی مورد داد و ستد قرار گرفت.

از سویی بازگشایی نماد معاملاتی «خراسان» از طریق حراج ناپیوسته با اعمال یک مرحله پیش گشایش شروع و با اجرای حراج ناپیوسته صورت گرفت. همچنین محدودیت حجمی سفارش‌های وارده به سامانه برای نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی خراسان000ر100 سهم بود.

بر اساس این گزارش، امروز علاوه بر «خراسان»، نماد«کالا» نیز از فرابورس به بازار اول«تابلوی فرعی» منتقل شد.

این در حالی است که در راستای بررسی اصلاحات لازم در اساسنامه و سایر مقررات شرکت بورس کالای ایران در جهت حذف گروه‌های سهام‌داران که مصوبه شورای عالی بورس بود، مقرر شده بود، نمادهای معاملاتی این شرکت به تفکیک گروه‌های سهام‌داری قبلی بازگشایی شود و تجمیع نماد‌های معاملاتی در موقعیت زمانی مناسب‌تری در شورای عالی بورس مطرح شود. بدین ترتیب نماد بورس کالای ایران با حفظ سابقه معاملاتی در تابلوی فرعی بازار اول بورس تهران بازگشایی و مورد معامله قرار گرفت.