۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر؛

تعدیل مثبت در «سشمال»/ خبر از «غشوکو» افزایش نرخ مواد اولیه داد

۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۱۱
کد خبر: 323056
تعدیل مثبت در «سشمال»/ خبر از «غشوکو» افزایش نرخ مواد اولیه داد

همزمان با افت چشمیگر شاخص‌های بورس و فرابورس، شش نماد متوقف و 10 نماد بازگشایی شدند.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ شاخص بورس تهران امروز هم در مسیر کاهش قدم برداشت. نماگر اصلی بازار سرمایه در آخرین روز هفته سه هزار و 63 واحد دیگر افت کرد و در سطح 156 هزار و 83 واحد آرام گرفت. در این روز از تعداد توقف‌های ناشی از شفاف‌سازی، اندکی کاسته شد، به طوریکه در این روز تنها سه نماد به این دلیل متوقف شدند. تعداد، توقف‌ها و بازگشایی‌ها نیز مجموعا از 16 عدد فراتر نرفت و شش نماد متوقف و 10 نماد بازگشایی شدند. مهم‌ترین اتفاقات روز جاری را می‎‌توان توقف «سشمال» به علت افزایش سود پیش بینی شده و توقف «غشوکو» به دلیل تغییر قیمت مواد اولیه دانست. «خموتورح» نیز با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی متوقف شد.

دو نماد در راه مجمع: همراه با پایان معاملات امروز دو نماد «ثغرب» و «سیلام» متوقف شدند. دلیل توقف نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب (ثغرب) برگزاری مجمع عمومی سالانه در روز یکشنبه هفته جاری بوده است. این درحالی است که نماد معاملاتی (سیلام) که متعلق به سرکت سیمان ایلام است، برای برگزاری مجمع عمومی فوق العاده متوقف شده است.

«سشمال» متوقف شد: نماد معاملاتی شرکت سیمان شمال (سشمال) به دلیل لزوم شفاف سازی در خصوص تعدیل مثبت سود هر سهم، متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که سود خود را از 15 تومان و هشت ریال به 18 تومان و پنج ریال افزایش داده است.

«غشوکو» و افزایش نرخ مواد اولیه: نماد معاملاتی (غشوکو) متعلق به شرکت شوکوپارس به علت ارائه توضیحات در مورد افزایش نرخ مواد اولیه، متوقف شد. این افزایش نرخ که به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و بسته‌بندی در بازار داخلی رخ می‌دهد، موجب شده است تا میانگین قیمت این مواد از 21 هزار و 670 تومان به 43 هزار تومان تغییر کند.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13970928