۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

افزایش درآمد پیش بینی شده «شپاکسا»/ «وامید» از عدم موفقیت در فروش املاک خبر داد

۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۳۷
کد خبر: 316054
افزایش درآمد پیش بینی شده «شپاکسا»/ «وامید» از عدم موفقیت در فروش املاک خبر داد

همزمان با رشد امیدوار کننده در بسیاری از نمادها٬ 10 نماد متوقف و 14 نماد بازگشایی شدند؛ یک نماد نیز تعلیق شد.

اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش؛ پس از یک ریزش سنگین٬ شاخص بورس تهران امروز را رو به رشد آغاز کرد و در نهایت با رشد دو هزار و 258 واحدی به سطح 175 هزار و 816 رسید. بیشترین تاثیر را در این رشد نمادهای «شپنا»، «پارس» و «فولاد» داشتند. همزمان با این رشد امیدوارکننده در بسیاری از نمادها٬ 10 نماد متوقف و 14 نماد بازگشایی شدند؛ یک نماد نیز تعلیق شد. در این روز «غدام» از واگذاری سهام شرکت زیرمجموعه خود گفت و «شپاکسا» اعلام کرد که پیش بینی سود خود را برای سال مالی جاری افزایش داده است. همچنین در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان (قثابت) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و حق تقدم استفاده نشده شرکت پارس سویچ (بسویچح) با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی متوقف شدند.

اطلاعات واگذاری سهام از سوی «غدام»: شرکت خوراک دام پارس (غدام) اطلاعات واگذاری تعداد ۱۰۹ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۶۰۰ سهم معادل ۲۶.۷ درصد از سهام شرکت کشت و صنعت اشراق به شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر را منتشر کرد. قیمت واگذاری هر سهم ۱۷۳ تومان و پنج ریال و جمع مبلغ معامله حدود ۱۹ میلیارد تومان بوده است. مقرر شده است که از مبلغ مورد معامله شش میلیارد بابت بدهی به شرکت خریدار تهاتر و چهار میلیارد نقد و مابقی ظرف ۹ ماه تسویه شود.

«شپاکسا» تعدیل مثبت داد: نماد معاملاتی شرکت پاکسان‌ (شپاکسا) با توجه به افشای اطلاعات درخصوص تعدیل مثبت به واسطه افزایش 49 درصدی مقدار فروش سه ماه پایانی سال مالی منتهی به 30 آذر 97 نسبت به پیش بینی سه ماهه قبلی، متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که سود پیش بینی شده شرکت از 36 میلیارد و 180 میلیون تومان به 58 میلیارد و 44 میلیون تومان افزایش یافته است.

«وامید» ناکام در مزایده: شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) به دلیل افشای اطلاعات درخصوص مزایده برگزار شده جهت فروش سه قطعه ملک متوقف شد. شرکت اعلام کرده است به‌رغم اینکه تا تاریخ معین شده (آخرین مهلت تحویل پیشنهادات)، سه شخصیت (حقیقی و حقوقی) اسناد مزایده را از دبیرخانه کمیسون معاملات دریافت کرده بودند، اما هیچ‌یک در مزایده شرکت نکرده و مزایده فوق فاقد هرگونه متقاضی بود. از این رو شرکت باید در تاریخ دیگری اقدام به برگزاری مزایده کند.

«اوان» و قرارداد شبکه شما: توسعه روز افزون محصولات باند پهن حوزه خدمات ارزش افزوده و افزایش نیاز شرکت های توسعه دهنده و ارائه دهنده این محصولات به فضای تبلیغاتی کارآمد و کاهش اثر بخشی فضاهای تبلیغاتی موجود و همچنین افزایش هزینه جذب کاربر از کانال های موجود، موجب شد تا شرکت مبین وان کیش نسبت به شناسایی و ورود به حوزه ظرفیت های تبلیغاتی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران جهت بهره برداری حداکثری از ظرفیت موجود اقدام کند. از این رو بنابر قرارداد حاضر مجوز بهره برداری از فرصت‌های تبلیغاتی موجود شبکه شما‌ اخذ شده است و اختصاص فضاهای تبلیغاتی ذیل این قرارداد به شرکت های تامین کننده محتوا در دستور کار است. در این راستا قراردادی با سازمان صدا و سیما منعقد شده که از تاریخ  یکم آذر ماه لغایت29 اسفند سال جاری با موضوع مشارکت در بهره برداری از فضاهای تبلیغاتی برنامه های ترانه باران، من و شما، میزانسن، رادیو شب و 1+5 در شبکه شما در صدا و سیمای جمهوری اسلامی به منظور معرفی محصولات قابل ارائه در حوزه های  خدمات ارزش افزوده (VAS)، سرویس های (OTT)، پرداخت های بانکی (USSD) ، وبسایت و اپلیکیشن، سرشماره های تلفنی و (IVR) و IN و سایر برنامه های درخواستی از طرف دوم (براساس مصوبه کمیته نرخ گذاری برنامه های مشارکتی) است. نحوه تسهیم درآمد: درمورد پنج مورد برنامه مذکور، مبین وان کیش هزینه ای جهت تولید برنامه پرداخت می‌کند و ظرفیت های تبلیغاتی برنامه های مذکور را در اختیار می گیرد. در صورتی که مبین وان کیش اقدام به ورود به سایر برنامه های شبکه شما کند٬ درآمد حاصله پس از کسر 35 درصد سهم اپراتور و تامین کننده پلت فرم بین طرفین (مبین وان کیش و شبکه شما) تقسیم خواهد شد.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13970828