۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

«حتاید» سهام فروخت/ «سپرده» سود شش ماه دوم را مثبت ارزیابی کرد

۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۱۹
کد خبر: 312924
«حتاید» سهام فروخت/ «سپرده» سود شش ماه دوم را مثبت ارزیابی کرد

در روز مثبت شاخص‌ها 11 نماد متوقف و 10 نماد بازگشایی شدند که بیشتر توقف‌ها ناشی از شفاف سازی بود.

اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش؛ شاخص بورس تهران امروز یک هزار و 241 واحد رشد کرد و به سطح 184 هزار و 159 واحد رسید. هرچند تعداد نمادهایی که در این روز متوقف یا بازگشایی شدند٬ تغییر چندانی با روز گذشته نداشت اما امروز شاهد شفاف سازی های بیشتری بودیم. از میان این شفاف سازی‌ها٬ دو نماد فرابورسی خبر از موفقیت خود در مزایده شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران دادند و «سپرده» نحوه سودسازی شرکت تا پایان سال جاری را امیدوارکننده توصیف کرد.

وضع مطلوب «سپرده» در شش ماه پیش رو: نماد معاملاتی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سپرده) به علت افشای اطلاعات درباره تغییر در برآورد درآمد کارمزد تسویه و پایاپای معاملات و همچنین هزینه استهلاک، متوقف شد. براساس مستندات منتشر شده٬ شرکت اعلام کرده است که با تداوم روند افزایش کارمزد دریافتی از معاملات در مهر ماه سال جاری و مبنا قرار داده شدن درآمدها از این منبع برای برآورد درآمد حاصله در پنج ماه پیش رو از امسال، پیش بینی می‌شود که درآمد حاصل از کارمزد دریافتی تا پایان سال بالغ بر 46 میلیارد و 135 میلیون تومان باشد. همچنین پیش بینی شده است که با بهره برداری از مخارج سرمایه‌ای در سه ماه پایانی سال، مبلغ هزینه استهلاک کاهش یافته و از مبلغ پیش بینی شده 9 میلیارد و 224 میلیون تومان به هفت میلیارد و 285 میلیون تومان تغییر کند.

«حتاید» سهم فروخت: نماد معاملاتی شرکت تاید واتر خاورمیانه (حتاید) متوقف شد. علت این توقف، شفاف‌سازی درباره سود حاصل از فروش سهام به میزان پنج میلیارد و 511 میلیون تومان و مربوط به یکی از شرکت های زیرمجموعه به نام شرکت سرمایه گذاری افتخار سهام است. همچنین بنابر اطلاعات ارائه شده٬ ارزش پرتفوی شرکت چهار میلیارد و 356 میلیون تومان افزایش یافته است.

«فزرین» موفق در مزایده: نماد شرکت زرین معدن آسیا (فزرین)، دیگر نماد متوقف شده در روز جاری بود که به دلیل افشای اطلاعات درخصوص برنده شدن در مزایده متوقف شد. به موجب این شفاف سازی شرکت اعلام کرد که مزایده فروش 21 هزار و 700 تن ماده معدنی سولفوره کربناته معدن سرب و روی انگوران در 9 پارتی جداگانه، از سوی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران انجام شده و مقرر شده است که  شش هزار و 500 تن ماده معدنی سولفوره کربناته با عیار 25 درصد روی و دو درصد سرب پارتی به شرکت تحویل داده شود. لازم به ذکر است که مبلغ این قرار داد 21 میلیارد و 264 میلیون تومان بوده است. مبلغ 500 میلیون تومان به عنوان تضمین ارائه شده و در غالب ضمانت نامه بانکی به شرکت تحویل داده است.

«کیمیا» سولفوره خرید: شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران (کیمیا) اعلام کرده است که در مزایده برگزار شده توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، موفق به خرید پنج هزار تن سولفوره با عیار روی 18 درصد شده است. ارزش این معامله 11 میلیارد و 805 میلیون تومان عنوان شده و شرکت 300 میلیون تومان ضمانت‌نامه بانکی برای انجام آن نزد شرکت برگزار کننده مزایده تسلیم کرده است.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13970814