۰ نفر

امروز سه‌شنبه در بورس‌کالا اتفاق افتاد؛

کاهش 16درصدی قیمت قیر «پالایش نفت کرمانشاه»/ شمش «فولاد خراسان» 41درصد رشد قیمت داشت

۲۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۷:۳۶
کد خبر: 301473
کاهش 16درصدی قیمت قیر «پالایش نفت کرمانشاه»/ شمش «فولاد خراسان» 41درصد رشد قیمت داشت

«قیر 160» پالایش نفت کرمانشاه به میزان حدودی 55 میلیارد تومان پرارزشترین معامله امروز بود. این محصول به قیمت کیلویی چهار هزار و 614 تومان و 128 درصد بیشتر از قیمت پایه نقدی فروخته شد و نسبت به معامله قبلی خود با 16 درصد کاهش قیمت مواجه بود.

اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر؛ امروز 27 شهریور، تالارهای مختلف بورس ‌کالا در مجموع ارزشی حدود 789 میلیارد تومان داشت که در 1440 قرارداد منعقد شد. از این حجم، حدود 767 میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق داشت. در این میان، تالار پتروشیمی نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود 577 میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

بیشترین ارزش معاملات امروز بورس کالا به «قیر 160» پالایش نفت کرمانشاه به میزان حدودی 55 میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول به قیمت کیلویی چهار هزار و 614 تومان و 128 درصد بیشتر از قیمت پایه نقدی فروخته شد و نسبت به معامله قبلی خود با 16 درصد کاهش قیمت مواجه بود. 

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران، روز سه شنبه ۲۷ شهریور ماه، میزبان دادوستد ۴۹ هزار و ۴۲۷ تن انواع مواد پلیمری بود. طی این روز و در تالار مذکور ۲۸ هزار و ۵۴۹ تن مواد شیمیایی، ۱۲ هزار و ۴۰ تن قیر،۵۰۰ تن سلاپس واکس و ۲۵ هزار تن وکیوم باتوم معامله شد.

پر ارزشترین محصول این تالار امروز به «قیر 160» پالایش نفت کرمانشاه به میزان حدودی 55 میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول به قیمت کیلویی چهار هزار و 614 تومان و 128 درصد بیشتر از قیمت پایه در حجم 12 هزار تن، توسط کارگزاری «پارسیان» نقدی فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (14 شهریور) با 16 درصد کاهش قیمت مواجه بود.    

«پلی اتیلن سنگین ترفتالات بطری 821» پتروشیمی تندگویان هم جزو کالاهای پرمعامله امروز بود. این محصول به قیمت کیلویی 17 هزار و 817 تومان (حدود 174 درصد بالاتر از قیمت پایه) در حجم دو هزار و 13 تن به طور سلف توسط کارگزاری «بانک سپه» معامله شد. گفتنی است، قیمت این محصول نسبت به معامله قبل (13 شهریور) 164 درصد افزایش داشت. ارزش این معامله امروز حدود 35.8 میلیارد تومان بود.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «قیر امولسیون» شرکت مهندسی قیر و آسفالت غرب، به ارزش حدود 35 میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول امروز با قیمت پایه کیلویی یک هزار و 748 تومان در حجم 20 تن نقدی فروخته شد.

شایان ذکر است امروز، چهار هزار و ۸۱۰ تن قیر نیز در تالار صادراتی بورس کالا به فروش رسید.

تالار صنعتی

تالار محصولات صنعتی و معدنی نیز در این روز معامله سه هزار و ۱۰۰ تن سبد میلگرد، پنج هزار تن شمش بلوم و یک هزار تن ورق گرم  ۸ تا ۶۰ را تجربه کرد.

بیشترین ارزش معاملات تالار صنعتی امروز به «شمش بلوم» مجتمع فولاد خراسان به میزان 16.8 میلیارد تومان بود. این محصول با قیمت پایه کیلویی سه هزار و 376 تومان و 4.2 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه در حجم 5000 تن توسط کارگزاری «سی ولکس»به طور سلف معامله شد. شمش خراسان نسبت به معامله قبلی خود 41 درصد افزایش قیمت داشت.

امروز «سبد میلگرد مخلوط» شرکت فولاد کاوه اروند نیز با قیمت پایه کیلویی سه هزار و 571 تومان در حجم دو هزار و 100 تن توسط کارگزاری «بورس بهگزین» به طور سلف معامله شد. این معامله ارزشی به میزان حدودی 7.5 میلیارد تومان داشت. کالای حاضر نسبت به معامله قبلی خود (3 مرداد) حدود 9.6 درصد افزایش قیمت داشت.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «ورق گرم 8 تا 60» شرکت فولاد اکسین خوزستان به میزان حدود 2.9 میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم 1000 تن و با قیمت پایه کیلویی دو  هزار و 941 تومان بدون رقابت، توسط کارگزاری « پارسیان» نقدی فروخته شد.

تالار کشاورزی

بر اساس این گزارش تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران هم شاهد معامله ۱۲ هزار و ۸۰۰ تن گندم بود.

بیشترین ارزش معاملات تالار کشاورزی هم به «گندم خوراکی» استان های مرکزی و آذربایجان غربی، هرکدام حدود دو میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت کیلویی 992 تومان و 10 درصد بیشتر از قیمت پایه در حجم دو هزار تن توسط کارگزاری «آگاه» نقدی فروخته شد.   

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به کالای «گندم دوروم» اصفهان به میزان حدود 982 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم 1000 تن توسط کارگزاری «آگاه» فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو 982 تومان بود. عرضه کننده این محصولات «شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود.