۰ نفر

در آخرین روزکاری هفته در بورس‌کالا رقم خورد؛

رقابت 4.3 درصدی «پلی اتیلن لوله» پتروشیمی جم/ ورق گرم «فولاد اکسین خوزستان» تنها معامله تالار صنعتی بود

۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۲۸
کد خبر: 296614
رقابت 4.3 درصدی «پلی اتیلن لوله» پتروشیمی جم/ ورق گرم «فولاد اکسین خوزستان» تنها معامله تالار صنعتی بود

بیشترین ارزش معاملات بورس کالا امروز به «پلی اتیلن سنگین لوله» پتروشیمی جم به میزان حدودی 16 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایه کیلویی شش هزار و 442 تومان و 4.3 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه به طور سلف فروخته شد.

اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر؛ امروز چهارشنبه (هفتم شهریور) در آخرین روز کاری، تالارهای مختلف بورس کالا در مجموع ارزشی حدود 77.5 میلیارد تومان داشتند. این معاملات در 250 قرارداد منعقد شدند که همگی در رینگ داخلی شکل گرفت. تالار پتروشیمی نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود 59 میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

گفتنی است، بیشترین ارزش معاملات بورس کالا طی این روز به «پلی اتیلن سنگین لوله» شرکت «پتروشیمی جم» به میزان حدودی 16 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایه کیلویی شش هزار و 442 تومان و 4.3 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه به طور سلف فروخته شد. 

 

تالار پتروشیمی 

تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران امروز معامله 19 هزا رو 229 تن موادشیمیایی را تجربه کرد؛ علاوه بر این دو هزار و 816 تن پلی اتیلن نیز در تالار مذکور معامله شد.

بیشترین ارزش معاملات تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی امروز به «پلی اتیلن سنگین لوله» شرکت «پتروشیمی جم» به میزان حدودی 16 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایه کیلویی شش هزار و 442 تومان و 4.3 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه توسط کارگزاری «صبا جهاد» در حجم دو هزار و 508 تن به طور سلف فروخته شد. این محصول در تاریخ30 تیر ماه نیز به قیمت شش هزار و 644 تومان عرضه شده بود که البته مورد معامله قرار نگرفته بود. 

کم ارزشترین محصول این تالار هم به «سود کاستیک» شرکت پتروشیمی آبادان به میزان حدود 118 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی 792 تومان و حجم 150 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «باهنر» فروخته شد.

 

تالار صنعتی

این گزارش حاکی است،  یک هزار تن ورق گرم نیز در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران داد و ستد شد. بازار فرعی بورس کالای ایران نیز  در این روز شاهد معامله 800  تن ضایعات فلزی بود.

با ارزشترین معامله این تالار هم به «ورق گرم 8 تا 60» شرکت فولاد اکسین خوزستان به میزان حدود 2.5 میلیارد تومان بود. این محصول امروز با قیمت کیلویی دو هزار و 540 تومان بدون رقابت نسبت به قیمت پایه در حجم یک هزار تن توسط کارگزاری «پارسیان» معامله شد. عرضه کننده این محصول شرکت «صدر آهنین اصفهان» بود. 

گفتنی است، امروز در این تالار، شمش آلومینیوم شرکت های هرمزآل، ایرالکو و نیز شمش طلای موته هم عرضه شده بود که البته مورد معامله قرار نگرفت. 

 

تالار کشاورزی

طی امروز 350 تن شکر سفید، دو هزار و 800 تن گندم خوراکی و یک تن و 120 کیلوگرم زعفران رشته ای نیز در تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت.

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار کشاورزی هم به «گندم خوراکی» کردستان به میزان 2.2 میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت 922 تومان و با رقابت 2.2 درصد نسبت به قیمت پایه در حجم 2.400 هزار تن فروخته شد. این معامله توسط کارگزاری «بانک کارآفرین» انجام شد.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «زعفران رشته ای درجه یک پوشال مرغوب» خراسان رضوی به میزان حدود 54 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم 0.01 تن توسط کارگزاری «توسعه کشاورزی» فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو پنج هزار و 395 تومان بود.