۰ نفر

عضو شورای عالی بورس مطرح کرد؛

مزیت سرکوب قیمت‌ها با استدلال ثابت شود

۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۱۹
کد خبر: 295954
مزیت سرکوب قیمت‌ها با استدلال ثابت شود

عباس موسویان: از افرادی که موافق قیمت‌گذاری محصولات در بورس کالا هستند، می‌خواهیم که با استدلال دلایل خود را مطرح کنند تا به صورت شفاف مشخص شود که دیدگاه این افراد چیست.

به گزارش اقتصاد‌آنلاین، شورای عالی بورس روز شنبه 27 مردادماه عرضه محصولات فلزی و پتروشیمی در بورس کالا را به دلیل قیمت‌گذاری بر مبنای دلار 4200 تومانی و شکاف نرخ میان نرخ رسمی و بازار آزاد کالاها متوقف کرد. این اقدام از آن جهت با حمایت جدی و همه جانبه کارشناسان مواجه شد که تخفیفی که دولت با دلار 4200 تومانی قصد داشت به دست واحدهای تولیدی پایین دست و در نهایت به مردم برساند، به واسطه‌ها ‌رسیده و در واقع احتساب قیمت کالاها با دلار 4200 تومان به جای حمایت از تولید، از واسطه‌ها پشتیبانی می‌کند.

عباس موسویان، عضو شورای عالی بورس در این رابطه به اقتصاد آنلاین گفت: صرف نظر از رویدادهای اخیر، از افرادی که موافق قیمت‌گذاری محصولات در بورس کالا هستند، می‌خواهیم که با استدلال دلایل خود را مطرح کنند تا به صورت شفاف مشخص شود که دیدگاه این افراد چیست.

این عضو شورای عالی بورس در خصوص روند تصویب یک طرح در این شورا عنوان کرد: برای مثال در خصوص قیمت گذاری محصولات، نخست باید طراحان موضوع قیمت‌گذاری را در شورا ارائه دهند و در مرحله بعد، با دلایل منطقی اثبات کنند که این طرح می‌تواند مزیت داشته باشد. پس از طرح مساله است که شورا به بررسی موضوع و احیانا مصوبه ای جدید اقدام خواهد کرد.

گفتنی است، به اعتقاد کارشناسان اعمال سرکوب قیمت‌ها با هدف حمایت از مصرف‌کننده و مردم همواره به بیراهه رفته و دوگانگی قیمت، التهاب بازارها و افزایش فعالیت‌های واسطه‌گری از حمله نتایج اتخاذ این تصمیم است.