۰ نفر

هامونی عنوان کرد:

کاهش ۴ درصدی میانگین نرخ موثر اوراق خزانه

۲۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۶:۰۸
کد خبر: 188095
کاهش ۴ درصدی میانگین نرخ موثر اوراق خزانه

مدیر عامل فرابورس در حاشیه دهمین نمایشگاه بورس،بانک و بیمه در نشست خبری در خصوص استارتاپ ها گفت:هدف این است بعد از اتمام نمایشگاه،از 50استارتاپ شرکت کننده در این رویداد سرمایه گذاران ورود پیدا کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، هامونی افزود: استقبال هم از این شرکت ها خوب بود؛بابد مدیریت نوآوری و ایده های جدبد در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین تصریح کرد:اولین آگهی انشار اوراق اختیار معامله خرید منتشر شد؛بازار آپشن نیز برای سهام ایی تی اف و ابزار بدهی خواهیم داشت.

مدیر عامل فرابورس در ادامه بیان داشت:قرارداد اختیار معامله سهام یانک حکمت از طریق کارگزاری و صندوق بازار گردانی سهم آشنا عملیاتی می شود که این اتفاق به افزایش نقدشوندگی سهام این شرکت کمک می کند.

وی در خصوص اثرات عرضه اولیه بر بازار هم گفت : عرضه های اولیه چه سبک و چه سنگین در میان مدت و بلند مدت تاثیری بر شاخص بورس و فرابورس ندارد اما در کوتاه مدت بر بازار اثرگذار است.

مدیر عامل فرابورس ایران ادامه داد: این که گفته می شود عرضه اولیه به طور مطلق انجام نشود بر ضد بازار است و در میان مدت و بلند مدت به کوچک شدن بازار منجر خواهد شد.

به گفته هامونی اگر در سال های 86 تا 90 عرضه های اولیه نبود و خصوصی سازی صورت نگرفته بود همچنان در همان بازار 26 هزار میلیارد تومانی متوقف مانده بودیم اما تا پایان اسفند 95 به رقم 104 هزار میلیارد تومان رسیده ایم که این اتفاق به اشتغال زایی نیز کمک کرده است.

هامونی با اشاره به تشکیل دبیرخانه دایمی فین استارز افزود: ایده های مرتبط با این حوزه دائما رصد خواهد شد و پشتوانه برگزاری این رویداد در سال آینده قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه این نشست خبری با اشاره به نرخ بازار بدهی گفت: نرخ را می شود با هماهنگی بانک مرکزی و بازار سرمایه و دیگر ارکان تصمیم گیر و سیاست گذار مدیریت کرد البته در ابن بازار کاهش نرخ هم داشته ایم به طوری که میانگین نرخ در بازار بدهی تا 4 درصد کاهش یافته است. به گفته هامونی همچنین تا کنون در بازار بدهی حتی 1 ریال نکول نداشته ایم.

مدیر عامل فرابورس ایران ابراز امیدواری کرد که با زیرساخت هایی که در بازار بدهی ایجاد می شود این بازار جایگاه شایسته خود را در اقتصاد کشور پیدا کند.

هامونی در پاسخ به این سوال که گفته می شود بازار بدهی بازار پول را تحت تاثیر خود قرار داده است گفت: بازار پول به لحاظ ارزش معامله 60 برابر بازار بدهی است لذا این ادعا را به شدت رد می کنم.