۰ نفر

دیدار سفیر ایران در هند با سر وزیر ایالت پنجاب

۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۲
کد خبر: 383314
دیدار سفیر ایران در هند با سر وزیر ایالت پنجاب

علی چگنی سفیر ایران در دهلی‌نو با آمریندار سینگ سر وزیر ایالت پنجاب هند دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در این دیدار دو طرف را‌ه‌های گسترش هر چه بیشتر روابط تجاری و اقتصادی ایالت پنجاب با بعضی از استان‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و سرمایه گذاری مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار که چند تن از وزرا و مشاوران ایالت پنجاب حضور داشتند، سر وزیر این ایالت، پنجاب را یکی از نزدیک‌ترین ایالت‌های هند به ایران در زمینه‌های فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی برشمرد و آمادگی این ایالت را برای گسترش همکاری‌ها در همه زمینه‌ها با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

چگنی در این دیدار با استقبال از پیشنهادات طرف هندی، موضوع انعقاد تفاهمنامه تجاری و اقتصادی با برخی از استان‌های ایران را با ایالت پنجاب به منظور ارتقای هر چه بیشتر روابط در بخش‌های سرمایه گذاری، تجارت تهاتری، تبادل و انتقال تکنولوژی و دانش کشاورزی، مدیریت آب، گردشگری و آموزش مورد تاکید قرار داد.

سفیر ایران همچنین گزارشی از  آخرین تحولات در روابط اقتصادی بین دو کشور، تسهیلات روادیدی ایران برای تجار و گردشگران هندی ارائه کرد.

سفیر کشورمان در دیدار جداگانه با جمعی از بازرگانان، موسسات بانکی، خبرنگاران و سرمایه گذاران در شهر چندیگر،  راه‌های گسترش روابط اقتصادی و تجاری و سرمایه گذاری بین دو کشور را مورد بررسی قرار داد و به سؤالات حاضران پاسخ گفت.