۰ نفر

از امروز آغاز می‌شود؛

الزام ورود مشتریان بانک‌ها به شعب با ماسک

۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۸:۵۷
کد خبر: 450767
الزام ورود مشتریان بانک‌ها  به شعب با ماسک

با توجه به الزام استفاده از ماسک از امروز (۱۵ تیرماه ۱۳۹۹) مشتریان بانک‌ها نیز در صورت لزوم برای مراجعه به شعب بانکی باید برای ورود به شعب از ماسک استفاده کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبنا؛ با شیوع موج دوم ویروس کرونا و افزایش تعداد مبتلایان و بیماران فوتی، سخت‌گیری‌ها و مراقبت های بهداشتی از سوی دولت و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی افزایش یافته و حجت‌الاسلام و المسلیمن حسن روحانی، رئیس جمهوری نیز در روزهای اخیر استفاده از ماسک را یکی از راه‌های مهم به عنوان عامل بازدارنده در انتقال ویروس کرونا برشمرد، تأکید کرد: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از ۱۵ تیرماه (امروز) استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده و تجمع‌ها اجباری خواهد بود و افراد بدون ماسک اجازه استفاده از مترو را نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه خدمات پرسنل بهداشتی و درمانی کشور در این روزها روی افراد مسن و بیماران زمینه‌ای متمرکز شده است، گفت: باید مراقبت‌ها و رعایت اصول بهداشتی را همچنان مد نظر قرار دهیم و کمک کنیم بار سنگینی که بر دوش پرسنل بهداشت و درمان است، سبک شود.

در همین راستا، بانک ها نیز به عنوان سربازان خط مقدم خدمت رسانی به مردم، روزانه با صدها مشتری در اقصی نقاط کشور در ارتباط هستند و از این مراقبت های بهداشتی غافل نمانده و به گفته علیرضا قیطاسی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی، با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا و براساس تصمیمات اتخاذ شده در جلسه اصلی شورای هماهنگی بانک‌ها، مقرر شد تا از یکشنبه پانزدهم تیرماه استفاده از ماسک برای کارکنان و مراجعه‌کنندگان در تمام واحدهای بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی الزامی شود.

قیطاسی از مشتریان بانک‌ها خواست که از خدمات غیرحضوری بانک‌ها استفاده کنند و در مواردی که نیاز به مراجعه به شعب بانک‌ها دارند از ماسک استفاده نمایند.

 این شرایط مشتریان را بیش از پیش به سمت استفاده از خدمات غیر حضوری سوق می دهد تا برای رعایت و مراقبت از حال خود و کارمندان خدوم شعب بانکی، غیر از موارد ضروری به شعب مراجعه نکنند. براساس گزارش های اخیر سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر یکی از مفیدترین و ارزان ترین سیاست ها این است که مردم در مکان های عمومی از ماسک بهره ببرند و با توجه به افزایش تعداد مبتلایان در کشور، شعب بانک ها، یکی از مناطقی است که رفت و آمد عمومی به کرات در آن مشاهده می شود، بنابراین لازم است که مقررات استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در آن با جدیت پیگیری شود.