۰ نفر

رئیس کل بانک مرکزی:

اولویت بانک مرکزی تقویت سامانه‌های نظارتی است/ راه اندازی عملیات بازار باز در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد

۲۸ شهریور ۱۳۹۸، ۰:۴۸
کد خبر: 381731
اولویت بانک مرکزی تقویت سامانه‌های نظارتی است/ راه اندازی عملیات بازار باز در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد

رییس کل بانک مرکزی از نظارت و کنترل بخش‌های ارزی و ریالی از طریق سامانه‌های جدید، اصلاح نظام کارمزد در سیستم بانکی کشور، نظارت بر شرکت‌های پرداخت الکترونیک و تقویت سیستم بانکداری متمرکز به عنوان انتظارات خود از معاون فناوری‌های نوین جدید بانک مرکزی نام برد.

به گزارش اقتصادآنلاین، همتی در مراسم تودیع و معارفه معاونان فناوری های نوین سابق و جدید این بانک با ابراز رضایت از عملکرد مهندس ناصر حکیمی گفت: در یک سال و نیم گذشته اقدامات مهمی در حوزه فناوری های نوین بانکی انجام شد که شایسته تقدیر است.

وی با بیان اینکه تغییر و تحولات در لایه های مدیریتی طبیعی است، افزود: انتخاب دکتر محرمیان به هیچ عنوان به معنای نفی خدمات مهندس حکیمی نیست و کماکان از تجربیات و توانمندی ایشان بهره خواهیم برد.

همتی ادامه داد: در این حوزه به دنبال یک نیروی تازه نفس بودیم که از زوایای جدید به موضوع نگاه کند که خوشبختانه دکتر محرمیان دارای تخصص علمی و اجرایی لازم است.

رییس کل بانک مرکزی افزود: با توجه به آرامش حاکم بر بازار ارز، پیگیری سایر اولویت ها بویژه راه اندازی عملیات بازار باز و نظارت بر نظام بانکی و تراکنش ها از طریق سامانه های نظارتی در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد.

وی تصریح کرد: درخصوص تقویت کارآمدی و بروزرسانی سامانه های نظارتی بویژه در زمینه پولشویی و دسته بندی تراکنش های بانکی، امیدوارم که این سامانه ها به زودی تکمیل شود.