۰ نفر

روش‌های غیرفعال‌سازی ملت کارت در صورت سرقت و مفقودی

۲۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۲۱
کد خبر: 336558
روش‌های غیرفعال‌سازی ملت کارت در صورت سرقت و مفقودی

ممکن است شما هم ملت کارت خود را گم کرده باشید یا ملت کارت شما به سرقت رفته باشد و در یک روز تعطیل که بانک تعطیل است قصد داشته باشید تا ملت کارت خود را مسدود نمایید. در این صورت چه کاری انجام می دهید؟ از چه شیوه ای برای مسدود کردن کارت بانکی خود بدون مراجعه به بانک استفاده می کنید؟

اگر شما هم جز آن افرادی هستید که ملت‌کارت خود را گم کرده‌اید یا  ملت کارت  شما به سرقت رفته است؛ کافی است مراحل زیر را برای مسدود کردن کارت خود و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده انجام دهید. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصر بانک، در ابتدا لازم است هنگام دریافت ملت کارت خود از شعبه، شماره ۱۶رقمی آن‌را یادداشت نمایید تا در صورت سرقت و مفقودی کارت، در اسرع وقت و از طرق ذیل نسبت به غیرفعالسازی آن اقدام نمایید:

08
 
•تماس با مرکز ارتباط ملت 
مشتریان می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل مثل سرقت ملت‌کارت، حتماً بانک را از طریق شماره تلفن ۱۵۵۶(تهران) و یا ۸۲۴۸۸ -۰۲۱ (شهرستان) مطلع نمایند.مشتریان در این روش، باید اطلاعات کارت را همراه داشته باشند.
 
•وب‌سایت بانکداری اینترنتی ملت
در این روش مشتریان در ابتدا برای راه اندازی بانکداری اینترنتی باید به شعبه مراجعه کنند. سپس مشتریان می‌توانند از طریق آدرس https://www.bankmellat.ir به خدمات بانکداری اینترنتی بانک ملت دسترسی پیدا کنند و در قسمت مدیریت ملت‌کارت متمرکز نسبت به غیرفعال نمودن کارت اقدام کنند. همچنین برای فعال سازی مجدد کارت بایستی ضمن همراه داشتن کارت ملی، به یکی از شعب بانک مراجعه شود. 
 
•سامانه همراه بانک ملت
برای استفاده از این خدمت، مشتریان باید  در ابتدا نام کاربری و رمز عبور همراه بانک را از شعبه دریافت کنند. برای دانلود همراه بانک ملت نیز باید وارد آدرس https://mobile.bankmellat.ir/mobile شوند و برای غیرفعال سازی یا ابطال کارت بانکی از طریق سامانه همراه بانک ملت، در قسمت خدمات کارت باید گزینه غیرفعال سازی یا ابطال ملت کارت را انتخاب کنند.
 
•سامانه تلفن‌بانک
در صورت سرقت و یا مفقود شدن کارت بانکی ملت، امکان مسدود و غیرفعال نمودن کارت با استفاده از سامانه تلفن‌بانک نیز فراهم می باشد. برای استفاده از این سرویس، مشتری باید ابتدا در شعبه نسبت به فعال سازی تلفن‌بانک اقدام کند، سپس باید با شماره گیری تلفن‌بانک به شماره ۸۱۳۲-۰۲۱ برای استفاده از خدمات کارت و بانکداری الکترونیک عدد 7 و برای استفاده از خدمات ملت کارت متمرکزعدد 1 و در انتها برای غیر فعال کردن کارت عدد 3 را وارد کند.
 
•مراجعه حضوری به یکی از شعب بانک ملت در زمان اداری
همچنین مشتریان می‌توانند درصورت مفقود شدن کارت در اولین فرصت با در دست داشتن مدارک شناسائی، به یکی از شعب بانک ملت مراجعه کنند تا برای مسدود نمودن کارت و صدور کارت جدید اقدام شود . صدور رمز المثنی و رفع بلوک از کارت با ارائه اصل کارت از طریق تمام شعب بانک ملت امکان پذیر است.