۰ نفر

مزیت های رقابتی و سرویس های ویژه نئوبانک فردا

۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۵
کد خبر: 652571
مزیت های رقابتی و سرویس های ویژه نئوبانک فردا

نسخه اولیه نئوبانک فردا در دسترس کاربران قرار گرفت و بانک ایران زمین به کمک زیرساخت‌های های‌وب می‌خواهد توسعه خود را نه فقط در تهران بلکه تمام شهرها و روستاهای کشور گسترش دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ اولین بار سال 2015 بود که نئوبانک NEO BANK وارد ادبیات اقتصادی دنیا شد. یکسال بعد هم بانک استارلینگ انگلیس، به عنوان اولین نئوبانک دنیا متولد شد و در مدت کوتاهی تعداد این بانک‌های نسل جدید به قدری گسترش یافت که امروز 256 نئوبانک در دنیا مشغول به فعالیت هستند. سال گذشته صنعت نئوبانک نیز وارد ایران شد و در حال حاضر چند نئوبانک ایرانی مشغول سرویس دادن به مشتریان خود هستند.

انواع نئوبانک در ایران

اولین حساب نئوبانکی در خرداد سال 1399 افتتاح شد و بعد از گذشت یکسال تعداد نئوبانک‌های ایرانی به 2بانک رسیده است. اما نکته ای که وجود دارد این است که در ایران به دلایل قانونی، هنوز نئوبانک‌ها قادر به ارائه خدمات مستقل نیستند و می بایست از بانک‌های مجوزدار در این زمینه استفاده کنند و یک «شعبه دیجیتال» بانک  را برای ارائه خدمات نئوبانک در نظر بگیرند.

بانک ایران‌زمین که به عنوان یکی از مجموعه‌های پیشرو در بانکداری دیجیتال و مدرن در ایران شناخته می‌شود، با توجه به نقاط ضعف و قدرت در تجربه نئو بانک های قبلی، نسخه اولیه نئوبانک «فردا» را از ۲۷ اردیبهشت در اختیار کاربران قرار داده است.

هدف از راه اندازی این اپلیکیشن، ملاک توسعه برای آمار تعداد کاربران و میلیون‌ها دانلود اپلیکیشن نیست. همچنین این بانک سعی ندارد با شتاب بازیگر اول و دوم این حوزه باشد، اما تلاش دارد که آهسته و پیوسته مفهوم واقعی نئوبانک را به مخاطبان ایرانی برساند. در حقیقت بانک ایران زمین و های‌وب در کنار هم و به کمک ترکیب باشگاه مشتریان می‌خواهند منافع و فروش خود را بیشتر کنند و به طور طبیعی این موضوع کاربران را نیز ذینفع می‌کند و منافع دوطرفه مشتریان را مهیا می‌سازد.

بانک ایران زمین از اپلیکیشن فردا، به هیچ عنوان در پی بالابردن آمارها و نمودارها نیست و حتی اگر با کاربران محدودتری کار کند، ترجیح می دهد که تمرکز خود را بر ارائه سرویس‌ کامل آن هم به مشتری واقعی بگذارد

به گفته معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، در کشور ما قواعد و قوانین نئوبانک ها کاملاً مشخص نشده است‌ و بر همین اساس ما نیز با در اختیار داشتن سهام مدیریتی این نئوبانک تمامی مسئولیت آن را پذیرفته‌ایم.

اگر بخواهیم به سرویس های بانکی در این اپلیکیشن اشاره کنیم،می توان به 12 خدمت از جمله کارت به کارت، خرید شارژ، پرداخت قبوض، افتتاح حساب آنلاین و… به اضافه امکان خرید اینترنت های‌وب به صورت مستقیم از طریق این نئوبانک اشاره کرد.

ضمناً این سرویس‌‌ها تا ۱۰۰ مورد افزایش خواهد یافت. نئو اینشورنس(خدمات بیمه دیجیتال) و خدمات لندتکی بخشی از این خدمات ویژه هستند.

همچنین به گفته مدیرعامل بانک ایران زمین، مشتریان نئوبانک فردا می‌توانند همچنان اینترنت "های‌وب" خود را به قیمت سال گذشته خریداری کنند.

آنچه که از سخنان مدیران بانک ایران زمین نشان داده می شود، براساس برنامه ریزی انجام شده به زودی نئوبانک فردا با شخصی سازی سرویس‌ها برای مشترکان حوزه ارتباطات پیشنهاداتی را از جنس مدیریت مالی ارایه خواهد کرد و عملا هوشمندی که باید در یک نئوبانک شاهد آن باشیم را در آینده‌ای نه چندان دور لمس خواهیم کرد.