۰ نفر

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی اعلام کرد:

برگزاری چهاردهمین نمایشگاه صنعت مالی از دوم مردادماه

۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۰۷
کد خبر: 644397
برگزاری چهاردهمین نمایشگاه صنعت مالی از دوم مردادماه

مدیرکل روابط‌عمومی بیمه مرکزی از برگزاری چهاردهمین نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) در تاریخ دوم تا پنجم مردادماه خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «مصطفی زندی» درباره برگزاری نمایشگاه صنعت مالی اظهار داشت: چهاردهمین نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) که از دوم تا پنجم مرداد ماه برگزار می شود یکی از مهمترین رویداد های اقتصادی کشور است و امید می‌رود همانند سال‌های گذشته، بازدهی مناسبی برای هر سه حوزه، به‌ویژه بیمه به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه صنعت بیمه نیز همانند بازار سرمایه و بازار پول، جدیدترین خدمات و دستاوردهای خود را در این نمایشگاه عرضه خواهد کرد، ابراز داشت: طی سال‌های اخیر، صنعت بیمه تحولات فراوانی در سطوح داخلی و جهانی داشته و این سیر شتابان تحولات صنعت بیمه ایجاب می‌کند که فعالان این صنعت در فواصل زمانی کوتاه به بررسی وضعیت موجود و افق پیش روی کسب‌وکار خود بپردازند که برگزاری نمایشگاه، بستر لازم برای این امر را فراهم می‌کند.

زندی تصریح کرد: ضریب نفوذ بیمه طی چند سال اخیر افزایش پیدا کرده و بیمه مرکزی نیز طی سال‌های اخیر، سیاست‌های توسعه محور را مدنظر قرار داده است. از همین ور، چشم‌انداز مثبتی برای این صنعت پیش‌بینی می‌شود و در همین رابطه مطابق با آمارها مبلغ حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی در سال ۱۴۰۰ به ترتیب در حدود ۱/۱۱۵ و ۶۵ هزار میلیارد رسیده که بر این اساس رشد حق بیمه تولیدی و رشد خسارت پرداختی نسبت به سال گذشته به ترتیب در حدود ۱/۴۱ و ۴/۴۸ درصد بوده است.

مدیرکل روابط‌عمومی بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه سه حوزه  بیمه، بورس و بانک در هم تنیده شده‌اند، ابراز داشت: گسترش همکاری‌های این سه صنعت ضروری است و به طور قطع، همکاری‌های بیشتر فی‌مابین سه صنعت بورس، بانک و بیمه تاثیرات مثبتی بر روند معاملات بازار سرمایه خواهد داشت.