۰ نفر

رییس کل دادگستری استان کرمان؛

گلایه‌مندی مردم از سیستم بانکی غیرشفاف باید رفع شود

۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۵۲
کد خبر: 604488
گلایه‌مندی مردم از سیستم بانکی غیرشفاف باید رفع شود

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه مردم از سیستم بانکی غیرشفاف ناراحت و نگران هستند، گفت: باید بر مبنای فهم مشترک بین مدیران بانکی و همکاران قضایی، به نحوی برنامه ریزی شود که از بروز گلایه مندی ها جلوگیری شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، یدالله موحد در جریان سفر پنج روزه به جنوب استان و نشست با رییس بانک کشاورزی جیرفت افزود:  باید توجه داشت که مردم نیز گلایه هایی از سیستم بانکی دارند و دستگاه قضایی به عنوان مرجعی برای تظلم خواهی، باید به این درخواست ها رسیدگی کند.

وی با بیان اینکه پول های موجود در بانک ها مربوط به مردم  است و حقوق سپرده گذاران و مردم باید تامین شود، ادامه داد: همچنین باید با استفاده از سازوکارهای قانونی، با مشتریان بدحساب و بدعهد محکم برخورد کنیم زیرا قانون مصارف و منابع بانکی را مشخص کرده و باید بین منابع و مصارف تعادلی ایجاد شود تا سیستم بانکی بتواند در خدمت توسعه ، عمران، تولید ، اشتغال و رشد اقتصادی کشور قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد دستگاه قضایی مبتنی بر حمایت از سیستم بانکی در قالب چارچوب های مشخص قانونی است، اظهارداشت: سیستم قضایی در حوزه های مختلف از جمله روندهای ثبتی اقدامات را به نحوی پیگیری می کند که مشکلات بانک ها کاهش یافته و مطالبات بانکی وصول گردد.