۰ نفر

سخنگوی اجرای قانون جدید چک اعلام کرد؛

تحویل ۴۴۰هزار فقره چک جدید به متقاضیان

۲۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۵۲
کد خبر: 519256
تحویل ۴۴۰هزار فقره چک جدید به متقاضیان

سخنگوی اجرای قانون جدید چک از تحویل ۴۴۰ هزار فقره چک جدید به مشتریان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، آمنه نادعلیزاده به تشریح چگونگی ثبت، تایید و انتقال چک‌های جدید در سامانه صیاد پرداخت و گفت: چک‌های جدید از ابتدای سال ۱۴۰۰ در شبکه بانکی توزیع شده که تاکنون ۴۴۰ هزار فقره چک جدید به مشتریان تحویل داده شده و چک‌های جدید بنفش رنگ بوده و عبارت «کارسازی این چک منوط به ثبت صدور، دریافت و انتقال آن در سامانه صیاد است» بر روی آنها درج شده است.
سخنگوی اجرای قانون جدید چک ادامه داد: اطلاعات چک‌های جدید باید در سامانه صیاد ثبت شوند و این چک‌ها در غیر این صورت توسط بانک‌ها کارسازی نخواهند شد. 
ناد علی زاده که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: صادرکنندگان چک‌های جدید، باید اطلاعات مربوط به «تاریخ»، «مبلغ» و «هویت گیرنده» را علاوه بر برگه چک در سامانه صیاد نیز ثبت کنند. این افراد می‌توانند از درگاه‌های بانکی خود شامل «اینترنت بانک»، «همراه بانک» یا «اپلیکیشن‌های پرداخت» به سامانه صیاد دسترسی داشته باشند. 
وی در ادامه بیان کرد: دریافت کنندگان چک‌های جدید نیز باید اطلاعات مندرج در برگه چک را با اطلاعات ثبت شده در سامانه صیاد تطابق داده و نسبت به تایید یا رد چک اقدام کنند. انتقال چک نیز صرفا از طریق ثبت کدملی گیرنده جدید در سامانه صیاد امکان پذیر است و گیرنده جدید نیز ملزم به تایید اطلاعات چک در سامانه صیاد است.
سخنگوی اجرای قانون جدید چک در پایان افزود: متناظر با هر ثبتی در مورد چک‌های جدید یک تایید نیز باید در سامانه صیاد انجام شود و صدور چک‌های جدید در وجه حامل ممنوع است.