۰ نفر

تعطیلی ۹ساله یک قانونِ حمایتی از تولید

۱۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۴۹
کد خبر: 444642
تعطیلی ۹ساله یک قانونِ حمایتی از تولید

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران از توقف ۹ ساله اجرای یک ماده قانونی که سال ۹۰ برای حمایت از تولید مصوب شده بود، خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  تسنیم، حسین سلاح‌ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در سنوات گذشته مطابق ابلاغ اجرای سیاست های اصل 44 ، قانون بهبود کسب و کار سال 90 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. در ماده 28 این قانون حکم مشخصی وجود دارد که دولت را مکلف کرده ظرف 6 ماه سازوکار رسیدگی به مشکلات مودیان مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی تصویب شود که با گذشت 9 سال از این قانون هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

او افزود: بعدها به دلیل مشکلات بنگاه های اقتصادی در حوزه های بیمه ای، مالیاتی و بانکی؛ پیشنهادی در هیئت وزیران مصوب شد که باز هم به دلیل تمکین نکردن دستگاه های اجرایی، قانون متمم ستاد تسهیل برای رفع مشکلات به صورت قانون درآمد.

او افزود: کماکان دستگاههایی مثل سیستم بانکی و نظام مالیاتی توجهی به این موضوع  ندارند و کماکان اجرای مصوبات ستاد تسهیل با مشکل مواجه است.

سلاح ورزی گفت: وظیفه اصلی حاکمیت این است که فضای کسب و کار را برای انگیزه بخشیدن به تولید فراهم کند اما به دلیل دیده نشدن الزام و بستری که بتواند قانون، ضمانت اجرا داشته باشد و به دلیل مقاومت دستگاه های اجرایی خیلی از تصمیمات و مصوبات اجرایی نمی شود.

او افزود: در جلسه اخیر ستاد مقرر شد، رسیدگی موردی به مصادیق و مشکلات واحدهای تولیدی باید در سطح استان ها بررسی شود اما به دلیل مساعد نبودن بستر کسب و کار و فضای تولید نتوانسته ایم در این زمینه قدم های جدی و محکمی برداریم.