۰ نفر

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

نوسان چندانى در قیمت آجیل شب عید نداریم/ کاهش صادرات در پى مشکلات رفع تعهد ارزى

۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۴۸
کد خبر: 421732
نوسان چندانى در قیمت آجیل شب عید نداریم/ کاهش صادرات در پى مشکلات رفع تعهد ارزى

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار با تاکید بر فراوانى تولید درباره قیمت آجیل شب عید بیان کرد: قیمت آجیل در ایام عید نوسان چندانى نخواهد داشت و مردم مى‌توانند هرگونه گران‌فروشی را به سامانه ١٢٤ اطلاع دهند.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانى؛ مصطفی احمدی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به وفور تولید آجیل در کشور، درباره وضعیت بازار آجیل شب عید اظهار کرد: خوشبختانه به دلیل فراوانی تولید، هیچ کمبودی در تامین آجیل شب عید و عرضه آن نداریم؛ ضمن اینکه قیمت‌ها نیز نوسان و افزایش چندانى نخواهد یافت.
او درباره میزان تقاضا در بازار با توجه به شیوع بیمارى کرونا خاطرنشان کرد: فعلا تقاضاى چندانى در بازار وجود ندارد اما امیدواریم طى روزهاى آینده با نزدیک شدن به ایام عید، شاهد رونق این بازار باشیم.
احمدی درباره وضعیت صادرات محصولات آجیل و خشکبار توضیح داد: متاسفانه به دلیل مشکلات بازگشت ارز صادراتى و الزام صادرکنندگان به رفع تعهد ارزى، صادرکنندگان نمی‌توانند به راحتى صادرات داشته باشند و ترجیح مى‌دهند با این شرایط کمتر به تجارت بپردازند.
احمدی در پایان گفت: با توجه به اینکه هیچ کمبود و مشکلى در تولید و تامین آجیل وجود ندارد، انتظار داریم قیمت‌ آجیل در ایام عید نوسان چندانى نداشته باشد اما اگر مردم در زمان خرید با گرانفروشى مواجه شدند مى‌توانند شکایت خود را در سامانه ١٢٤ ثبت کنند و ما نیز به آن رسیدگى خواهیم کرد.