۰ نفر

چمبره ۹۰درصدی کالای قاچاق بر بازار لوازم خانگی

۲۱ آذر ۱۳۹۸، ۸:۲۷
کد خبر: 401314
چمبره ۹۰درصدی کالای قاچاق بر بازار لوازم خانگی

غزنوی گفت: قاچاق لوازم خانگی به حدی است که ۵ تا ۹۰ درصد بازار را در اختیار دارد و فضا را برای تولیدات داخلی تنگ کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی درباره وضعیت تولید لوازم خانگی اظهار کرد: علی رغم کمبود سرمایه در گردش و افزایش قاچاق، همچنان تولید لوازم خانگی در وضعیت مناسبی قرار دارد و بر اساس آمار تولید یخچال، ماشین لباسشویی با رشد مواجه بوده است.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی افزود: قرار گرفتن بازار در اختیار تولیدکننده داخلی موجب افزایش تولید خواهد شد و بواسطه آن قیمت کاهش و کیفیت افزایش می‌یابد.

وی درباره تامین مواد اولیه گفت: هر چند قیمت ارز افزایش یافته اما، مشکلی بابت تامین مواد اولیه نداریم و تولیدکنندگان به روش‌های مختلف آن را وارد می‌کنند.

غزنوی بیان کرد: برای تامین ارز مشکلی نداریم و در کمترین زمان ارز برای واردات مواد اولیه اختصاص می‌یابد.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی تصریح کرد: تولیدکنندگان با توجه به افزایش هزینه‌ها همچنان در تامین سرمایه در گردش با مشکل مواجه هستند و در صورت برطرف شدن این مشکل شرایط تولید بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش قاچاق اظهار کرد: زمانی واردات به صورت رسمی صورت می‌گرفت، اما در حال حاضر واردات به صورت غیر رسمی و قاچاق صورت می‌گیرد بنابراین در حجم از لحاظ تقسیم بازار تفاوتی به وجود نیامده و بازار برای تولیدکنندگان داخلی همچنان محدود است.

غزنوی با بیان اینکه طی سالیان گذشته شرکت‌های خارجی اقدام به برند سازی و تغییر ذائقه‌ها کردند و حاضر نیستند بازار خوب ایران را از دست بدهند، ادامه داد: امروز قاچاق کالا تحت فرماندهی برند‌های خارجی انجام می‌شود.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی تاکید کرد: ۵ تا ۹۰ درصد بازار لوازم خانگی در محصولات مختلف در اختیار کالای قاچاق قرار دارد.

وی گفت: پرداخت نکردن حقوق ورودی و مالیات بر ارزش افزوده موجب شده است تا کالای قاچاق حدود ۴۰ درصد ارزان‌تر از کالای تولید داخل تمام شود و قاچاق به صرفه‌تر از تولید شود.