۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

مشکل بانکی مانع ارتباط تجاری مناسب با روسیه/ توسعه بازارهای صادراتی از طریق حضور در اوراسیا

۲۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۵۱
کد خبر: 394265
مشکل بانکی مانع ارتباط تجاری مناسب با روسیه/ توسعه بازارهای صادراتی از طریق حضور در اوراسیا

عضو اتاق مشترک ایران و روسیه، مشکل نقل و انتقالات بانکی را عمده‌ترین مانع در راستای توسعه ارتباط تجاری ایران با روسیه عنوان کرد و گفت: بازگشت ارز صادراتی از روسیه به خاطر همین مشکلات بانکی به سختی امکان‌پذیر است.

اقتصاد آنلاین - سمانه برمخ‌ شاد؛ فاطمه مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به وضعیت ارتباط تجاری ایران و روسیه، اظهار کرد: اگرچه روسیه به لحاظ اقتصادی و تجاری فرصت بسیار خوبی برای ایران به شمار می‌آید اما مشکلات بانکی از جمله محدودیت‌های نقل و انتقال پول مانع توسعه ارتباط با این کشور شده است.

وی با تاکید بر ظرفیت بالای صادراتی روسیه، تصریح کرد: در این راستا برای توسعه ارتباطات بین‌المللی، اولین اقدام باید رفع مشکلات بانکی و یافتن روش‌های مناسب برای انتقال پول در شرایط تحریمی باشد.

مقیمی همچنین به عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا اشاره کرد و گفت: به لحاظ ارتباط اقتصادی و مرزی با کشور‌های عضو اوراسیا، حضور در این اتحادیه فرصت‌های صادراتی و اقتصادی قابل توجهی برای ما فراهم خواهد کرد و باعث توسعه بازارهای صادراتی ایران نیز خواهد شد؛ البته لازمه ارتباط مناسب در اوراسیا این است که زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های لازم برای حضور فعال در آن ایجاد شود.

عضو اتاق ایران و روسیه در پایان به حذف درآمد‌های نفتی از بودجه امسال اشاره کرد و افزود: پیش شرط حذف درآمد‌های نفتی از بودجه، ایجاد شرایط و زیرساخت مناسب برای بازگشت ارز صادراتی و دریافت مالیات از واردات و صادرات است.