۰ نفر

صادرات استان اردبیل 72 درصد افزایش یافت

۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۰۶
کد خبر: 288702
 صادرات استان اردبیل 72 درصد افزایش یافت

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: صادرات استان در بهار امسال به ارزش 25 میلیون و 300 هزار دلار بوده که در مقایسه با زمان مشابه پارسال 72 درصد رشد دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سید حامد عاملی روز یکشنبه در حاشیه نشست صادرات استان اردبیل افزود: 40 هزار تن صادرات استان به ارزش 14 میلیون و 300 هزار دلارکالا مربوط به صادرات از طریق گمرکات بوده و صاردات چمدانی استان نیز در این مدت 11 میلیون دلار بوده است.

او همچنین میزان واردات کالا به استان اردبیل طی سه ماه اول امسال را سه میلیون و 600 هزار دلار ذکر کرد و گفت: این میزان نسبت به زمان مشابه پارسال 56 درصد کاهش دارد.

عاملی بیان کرد: پارسال 44 میلیون و 200 هزار دلار انواع کالا از استان اردبیل به مجموع هشت هزار و 300 تن صادر شده که از نظر ارزش سه درصد و از لحاظ وزن 46 درصد در مقایسه با سال ماقبل رشد دارد.

او اضافه کرد: طی این مدت میزان صادرات چمدانی نیز از استان 32 میلیون و 800 هزار دلار بوده که در مقایسه با سال ماقبل 144 درصد افزایش نشان می دهد.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار داشت: میزان واردات کالا به استان اردبیل نیز پارسال به ارزش 25 میلیون و 800 هزار دلار و شامل ماشین آلات و خط تولید ، محصولات کشاورزی ، کاغذ ، پلاستیک ، کنجاله و پنبه دانه بوده که 36 درصد نسبت به سال ماقبل افزایش دارد.

عمده صادرات استان اردبیل به کشورهای عراق ، آذربایجان و افغانستان و واردات کالا نیز از آلمان ، ترکیه و ایتالیا انجام شده است.