۰ نفر

احتمال تعطیلی بازارچه مرزی شیخ صله کرمانشاه

۱۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۰۴
کد خبر: 250859
احتمال تعطیلی بازارچه مرزی شیخ صله کرمانشاه

رییس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان کرمانشاه از احتمال تعطیلی بازارچه مرزی "شیخ صله" ظرف دو روز آینده خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، کیوان کاشفی در نشست خبری امروز (19 بهمن ماه) در خصوص وضعیت مرزهای استان با اشاره به حوادث کشور عراق، گفت: در چند سال اخیر شاهد رویدادها و اتفاقاتی در کشور همسایه خود بودیم که این اتفاقات به طبع روی مرزهای کشور و بویژه مرزهای استان تاثیرگذار بوده است.

وی به تعطیلی چند ماهه مرز "پرویزخان" اشاره کرد وافزود: این مرز اخیرا به مدت چند ماه تعطیل شد و با فشارهایی که آوردیم بالاخره این مرز باز شد، هرچند که این بسته شدن دلایل امنیتی و سیاسی خاص خود را داشت.

کاشفی هشدار داد؛ درحال حاضر بازارچه‌های "شوشمی" و "شیخ‎‌صله" در معرض خطر تعطیلی هستند.

وی افزود: خوشبختانه با تلاش‌های بسیاری که صورت گرفت مطمئن شدیم که بازارچه "شوشمی" تعطیل نمی‌شود، اما احتمال تعطیلی بازارچه "شیخ صله" ظرف یکی دو روز آینده وجود دارد.

کاشفی تصریح کرد: امیدواریم این اتفاق نیفتد، چرا که در صورت تعطیلی بسیار دشوار است که بخواهیم دوباره آن را بازگشایی کنیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این امر به خاطر تحولات کشور عراق است، چرا که قرار است مدیریت مرزهای عراق یکپارچه شده و در اختیار حکومت مرکزی این کشور قرار گیرد و حکومت مرکزی نیز قرار است این یکپارچگی را با توجه به پروتکل‌های بین‌المللی انجام دهد و بر اساس این پروتکل‌ها وجود سه مرز رسمی میان اقلیم کردستان با ایران کافی است و نیازی به وجود هفت تا هشت بازارچه مرزی نیست.

کاشفی تاکید کرد: تلاش ما این است با مذاکره و فشار، کاری کنیم که مانع تعطیلی بازارچه‌های استان شویم.

با اعتبارات زلزله می‌توان 2 تا 3 درصد نرخ "بیکاری" استان را کاهش داد

رییس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به زلزله اخیر در استان، گفت: اگر مدیریت درستی داشته باشیم می‌توانیم از این تهدید زلزله یک فرصت عالی برای استان بسازیم.

وی افزود: بعد از زلزله اخیر عملا مسئولی در نظام جمهوری اسلامی و کشور نبود که سراغ کرمانشاه و مناطق زلزله زده نیامده باشد و اعتبارات بسیار خوبی به استان در راستای رفع این معضل تخصیص شد.

کاشفی تصریح کرد: با اعتبارات تخصیص شده چنانچه بتوان مدیریت درستی اعمال کرد می‌توان نرخ بیکاری استان را دو تا سه درصد کاهش داد.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با بیان این‌که کرمانشاه مشکلی در بحث زیرساختی ندارد، گفت: عمده مشکلات استان در بحث رفتاری و نرم افزاری است و اگر امروز فضای خوبی در زمینه کسب و کار نداریم، مشکلات ما عمدتا نرم افزاری و مدیریتی و رفتاری است.

وی افزود: اگر با مدیریت ناصحیح، اعتبارات در جای نامناسب هزینه شود و خروجی نداشته باشد عملا هیچ سودی از این اعتبارات نبرده‌ایم.

کاشفی یادآور شد: سفر مقام معظم رهبری به هر استان برکات بسیاری را به آن استان ها سرازیر کرده و رشد و پیشرفت و آبادی را برای آنها رقم زده، اما در کرمانشاه ما به خوبی نتوانستیم از برکات این سفر و اعتبارات بسیار آن استفاده کنیم.

وی افزود: اکنون که اعتبارات خوبی به استان داده شده باید بتوانیم با مدیریت صحیح از آن برای رونق و توسعه و کاهش بیکاری استان به خوبی بهره بگیریم.