۰ نفر

جلسه دولتمردان برای تعیین تکلیف نان

۷ آذر ۱۳۹۶، ۲۰:۴۷
کد خبر: 234388
جلسه دولتمردان برای تعیین تکلیف نان

امروز همزمان ۲ جلسه در هیأت دولت و معاونت بازرگانی وزارت صنعت معدن و تجارت برای تعیین تکلیف زنجیره تولید و قیمت نان تشکیل می‌شود.

امروز دو تن از مدیران اتحادیه نانوایان سنتی در دفتر حسن یونس سینکی معاون بازرگانی وزیر صنعت معدن و تجارت جلسه اضطراری تشکیل دادند، تا زنجیره نان از خرید گندم، تهیه آرد،‌توزیع آن به نانوایی‌ها و کیفیت و قیمت آن را به طور ویژه بررسی کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، در این جلسه از رئیس کانون انجمن صنایع غذایی هم دعوت شده بود که وی در این جلسه حضور نیافته است.

در عین حال همچنین امروز جلسه‌ای با حضور علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران و معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت در هیأت دولت برای بررسی وضعیت نان تشکیل شده تا بالاخره برای این قوت پرمصرف تصمیم نهایی گرفته شود. 

طی یک ماه گذشته کش و قوس‌های زیادی برای افزایش 15 درصدی قیمت نان بین اتاق اصناف و دولت به وجود آمده بود که یک زمانی سخن از افزایش قیمت نان و زمانی دیگر سخن از توقف این افزایش در رسانه‌ها به میان می‌آمد.

جالب‌تر آنکه با توجه به نرخ تورم سالانه و افزایش هزینه‌های جانبی نانوایان از سه سال پیش تا کنون قیمت نان هیچ افزایشی نداشته است، از طرفی عمده مشتریان نان یعنی خانوارها و حتی شاطرها از کیفیت نان گلایه دارند، نانهای بدون سبوس و نانهایی که ماندگاری یک روزه بیشتر ندارند، البته این مشکل به جای راه حل اساسی از سوی برخی افراد سودجو منتج به این گزینه غلط می شود که پس چون کیفیت نان پائین است، با واردات گندم خارجی آن را جبران کنیم.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، کشاورزان ایران طی ۷۰۰۰ سال قبل گندم کاشته و آرد کرده و با آرد سبوس دار نان پخته اند و بهترین نان را به مردم عرضه کرده اند، حال عده ای مدعی افت کیفیت گندم داخلی و علامت دادن به واردات شده اند.