۰ نفر

مدیر نظارت بر دارو ومواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی تهران:

۶۰ درصد عطاری‌ها فاقد مجوز هستند

۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۳۲
کد خبر: 146636
۶۰ درصد عطاری‌ها فاقد مجوز هستند

بر اساس آمار معاونت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی تهران و معاونت بهداشت؛ حدود 60 درصد عطاری های فعال مجوزی از اتحادیه ندارند و به تبع آن مجوز های بهداشتی هم ندارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از رادیو گفت وگو، یلدا حسین زاد اردکانی مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه از سال 92 معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تفویض از استانداری، ساماندهی عطاری ها را شروع کرد، گفت: این کار به صورت منطقه ای و دانشگاهی صورت گرفت. با توجه به کارهای ابتدایی که صورت گرفت، ساماندهی ها را آغاز کردیم. در این راه تعاملات خیلی خوبی با اتاق اصناف و دانشگاه های علوم پزشکی و همچنین دانشکده طب سنتی و البته وزارت خانه داشتیم.

مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: با توجه به آماری که معاونت غذا و داروی  دانشکده علوم پزشکی تهران با همکاری معاونت بهداشت به دست آورده ، نشان می دهد حدود 60 درصد عطاری های فعال مجوزی از اتحادیه ندارند و به تبع آن مجوز های بهداشتی را نیز ندارند.

وی اشاره داشت: سطح نظارت بالایی روی این عطاری ها هست ، اما  صنف از این عطاری ها خبر ندارد و این اتفاق یعنی آمارهایی که استخراج می شود در تعامل با معاونت بهداشت است. ما همچنین یکسری گشت های مشترک با اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی داریم که در این زمینه پایش انجام می دهیم.