۰ نفر

پوتین دوباره تاکید کرد؛

معاملات با سرمایه گذاران خارجی با روبل انجام شود

۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۰۰
کد خبر: 628514
معاملات با سرمایه گذاران خارجی با روبل انجام شود

رییس جمهور روسیه فرمانی را صادر کرد که بر معامله با روبل با سرمایه گذاران خارجی در بخش بارگیری گاز مایع تأکید دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه قانونی را به امضا رساند که برای سرمایه گذاران خارجی در بخش خصوصی در زمینه ساخت کشتی‌های باری گاز طبیعی مایع و نیز خدمات کشتیرانی بر تسویه معاملات با روبل (واحد پول روسیه) تأکید دارد.

طبق گزارش خبرگزاری تاس، بر اساس این قانون قیمت خدمات در بندر مانند بارگیری، تخلیه و ذخیره سازی گاز مایع تولید شده در قطب شمال را می‌توان به ارز‌های خارجی تخمین زد؛ اما پرداخت این خدمات تنها به روبل روسیه خواهد بود.

هدف از این مرحله کاهش ریسک اجرای پروژه‌های LNG مربوط به نوسانات بازار ارز است. در حال حاضر، پروژه‌هایی در شبه جزیره یامال، در قلمرو کامچاتکا و منطقه مورمانسک، برای ساخت مجتمع‌های حمل و نقل LNG دریایی در حال اجراست.

گفتنی است پیش از این، معاون نخست وزیر روسیه از موافقت برخی مشتری‌های اروپایی گاز روسیه با پرداخت روبل در ازای خرید گاز از روسیه خبر داده بود

معاون نخست وزیر روسیه گفته بود: روسیه سی درصد از نفت و چهل درصد از گاز وارداتی اتحادیه اروپا را تامین می‌کند. بدون در نظر گرفتن منابع انرژی روسیه نمی‌توان از امنیت انرژی در اروپا سخن گفت.

او همچنین هشدار داده بود تحریم‌ها علیه روسیه باعث افزایش بی سابقه قیمت‌ها می‌شود.