۰ نفر

مصرف گاز خانگی به ۵۶۰ میلیون متر مکعب رسید

۴ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۳۸
کد خبر: 593017
مصرف گاز خانگی به ۵۶۰ میلیون متر مکعب رسید

جولایی گفت: میزان مصرف گاز در بخش خانگی به حدود ۵۶۰ میلیون متر مکعب در روز رسیده که تقریباً ۶۰ درصد از کل مصرف گاز کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرضا جولایی مدیر مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: میزان مصرف گاز در بخش خانگی به حدود ۵۶۰ میلیون متر مکعب در روز رسیده که تقریباً ۶۰ درصد از کل مصرف گاز کشور را به خود اختصاص می‌دهد و ۴۰ درصد دیگر نیز توسط سایر بخش‌های صنعتی و نیروگاه‌ها استفاده می‌شود.

او افزود: نزدیک به ۱۲۰ میلیون مترمکعب از این گاز به نیروگاه‌ها تحویل می‌شود یعنی حدود ۶۰ درصد نیاز نیروگاه‌ها به سوخت از طریق گاز تامین می‌شود و مابقی آن از طریق سوخت مایع است.

جولایی گفت: امروز مناطق شمال غرب کشور تحت تاثیر سامانه بارشی بوده و تاثیر سرمای هوا را از فردا خواهیم دید. اعدادی که در رابطه با مصرف گاز بیان شد، مربوط به دیروز بود که هوا شرایط نسبتا خوبی داشت، اما چون امروز در نواحی شمال غرب، غرب و شمال کشور بارش برف داشتیم، از فردا اثرات آن در شبکه گاز مشاهده خواهد شد.

او ادامه داد: میزان مصرف گاز در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه تقریبا به یک میزان بوده، زیرا جبهه هوای سرد تازه وارد کشور شده، اما طی فردا اثر خود را بر دمای هوا خواهد گذاشت و شاهد افزایش مصرف گاز خواهیم بود.