۰ نفر

بازگشت نفت به دامنه قیمتی ۷۰ دلار

۱۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۴۸
کد خبر: 586557
بازگشت نفت به دامنه قیمتی ۷۰ دلار

در معاملات امروز بازار جهانی انرژی قیمت نفت 2.6 درصد افزایش یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، به نقل از بلومبرگ، در معاملات امروز بازار جهانی انرژی قیمت نفت برنت 1.8 دلار رشد کرد و به 71.48 دلار رسید.

قیمت نفت آمریکا هم رشد تقریبا برابری را با برنت به ثبت رساند و هم اکنون 68.23 دلار در هر بشکه خرید و فروش می‌شود.

به گزارش پایگاه رسیمی سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، در معاملات دیروز بازار جهانی انرژی هر بشکه نفت تولیدی این سازمان 70.03 دلار به فروش رسیده است.

به گزارش رویترز، دلیل افزایش امروز قیمت نفت تأکید گروه اوپک‌پلاس بر احتمال تجدیدنظر این گروه در بالا بردن عرضه نفت به بازار جهانی بوده است.

اوپک پلاس که شامل اعضای اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت نظیر روسیه می‌شود دیروز گفته بود که  به سیاست خود در بالا بردن عرضه نفت به بازار جهانی به میزان 400 هزار بشکه در ماه تا ماه ژانویه پایبند خواهد بود.

کارشناسان می‌‌گویند این اقدام اوپک نشان‌دهنده اطمینان کشورهای نفتی در بالا ماندن تقاضا در کوتاه‌مدت است. در واقع اوپک‌پلاس بر این باور است که شیوع نوع ویروس کرونا به نام امیکرون نمی‌تواند تأثیر بلندمدتی روی قیمت نفت در بازار جهانی بگذارد.

البته آنها راه را برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی باز گذاشته و گفته‌اند ممکن است در صورت کاهش تقاضا زودتر از موعد برای کمک به بازار تشکیل جلسه دهند.