۰ نفر

سخنگوی صنعت برق کشور اعلام کرد؛

پیش بینی افزایش مصرف برق با توجه به روند افزایشی دما

۲۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۳
کد خبر: 546458
پیش بینی افزایش مصرف برق با توجه به روند افزایشی دما

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: بر اساس تفاهم نامه‌های امضا شده حدود ۶۵۰۰ مگاوات برق در بخش‌های صنعت، کشاورزی و تجاری صرفه جویی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور، با اشاره به گذشت مصرف برق از مرز ۶۰ هزار مگاوات گفت: با توجه به افزایش دما در کشور مصرف برق از مرز ۶۴ هزار مگاوات عبور خواهد کرد.

او ادامه داد: در حال حاضر هیچ محدودیت و خاموشی برنامه‌ریزی شده‌ای نداریم، وضعیت شبکه سراسری پایدار است، نیروگاه‌ها در حداکثر تولید خود قرار دارند، اما کماکان محدودیت نیروگاه‌های برقابی به قوت خود باقی است که نیازمند همکاری مشترکان صنعتی مردم است.

سخنگوی صنعت برق کشور  افزود: از امروز (دوشنبه) افزایش دما را خواهیم داشت و حدود ۳ هزار مگاوات افزایش مصرف را پیش‌بینی می‌کنیم که نیازمند همکاری همه مردم و مشترکان صنعتی برای عبور از این شرایط سخت هستیم.

رجبی مشهدی اضافه کرد: در صورتی که مشترکان با صنعت برق همکاری کنند، بدون خاموشی از این روز‌ها عبور خواهیم کرد، اما در هر صورت روند افزایش دما همچنان در کشور پایدار است و تا یک هفته ادامه دارد.

او در ادامه در خصوص تفاهم نامه با صنایع برای کاهش مصرف برق اضافه کرد: با امضای تفاهم نامه‌هایی که تعداد آن‌ها به بیش از ۳۶۵ هزار رسیده، حدود ۶۵۰۰ مگاوات در مجموع در بخش صنعت، کشاورزی و تجاری صرفه جویی شد.

رجبی مشهدی در پایان بیان کرد: در حال حاضر هم حدود ۳۰ درصد از کاهش بار با همکاری صنایع صورت گرفته است.