۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

سقوط قیمت نفت با نگرانی از افزایش عرضه / امارات و عربستان بر سر میزان تولید به توافق رسیدند؟

۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۴۱
کد خبر: 545332
سقوط قیمت نفت با نگرانی از افزایش عرضه / امارات و عربستان بر سر میزان تولید به توافق رسیدند؟

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر توافق عربستان و امارات بر سر برنامه افزایش عرضه و همچنین افزایش موجودی سوخت در آمریکا، قیمت نفت روز پنجشنبه کاهش یافت.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، به دنبال انتشار اخباری مبنی بر توافق عربستان و امارات، و همچنین افزایش ذخایر سوخت ایالات متحده که باعث افزایش نگرانی در خصوص وضعیت تقاضا از سوی بزرگترین مصرف‌کننده بزرگ جهان شد، قیمت نفت روز پنجشنبه نزدیک به 1درصد سقوط کرد.

معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه سپتامبر 59سنت معادل 0.8درصد کاهش یافت و به 74دلار و 17سنت در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا برای ماه آگوست، با 62سنت معادل 0.9درصد افت، به قیمت 72دلار و 51سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

روز چهارشنبه پس از انتشار گزارش رویترز مبنی بر احتمال به توافق رسیدن عربستان سعودی و امارات متحده عربی که زمینه‌ساز موافقت با افزایش عرضه به بازارهای جهانی و جلوگیری از رشد قیمت‌ها خواهد بود، هر دو معیار بیش از 2درصد افت کرد.

لازم به ذکر است که مذاکرات بین اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن (اوپک پلاس)، در اوایل ماه جاری پس از مخالفت امارات با تمدید توافق کاهش عرضه پس از آوریل 2022، متوقف شده بود.

ادوارد مویا، تحلیلگر OANDA اذعان داشت: "نهایی شدن معامله مدتی طول می‌کشد، اما به نظر می‌رسد که امارات متحده عربی اجازه تولید بیشتر برای سال آینده را خواهد داشت."

"به نظر می‌رسد اوپک پلاس به زودی طرحی برای افزایش تولید خواهد داشت و از آنجا که افزایش تقاضا باعث کمبود در بازار شده، از این خبر استقبال می‌شود."

داده‌های اداره اطلاعات انرژی روز چهارشنبه نشان داد که ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته گذشته برای هشتمین هفته متوالی کاهش یافت، اما موجودی بنزین و گازوئیل به رغم کاهش میزان استفاده از پالایشگاه‌ها، افزایش پیدا کرد.

مویا اظهار کرد، از آنجا که معامله‌گران روی اولین افزایش کل ذخایر نفت خام از اوایل ماه ژوئن تمرکز کرده‌اند، افت قابل توجه ذخایر در رشد قیمت‌ها تاثیر چندانی نداشت.

با این حال، چین، بزرگترین واردکننده نفت خام در جهان روز پنجشنبه گزارش کرد که در ماه ژوئن، حجم فرآوری نفت خام در پالایشگاه‌های آن رکورد زده و از فشار نزولی روی قیمت نفت کاسته است.

از طرفی، از آنجا که به نظر نمی‌رسد مذاکرات احیای توافق هسته‌ای تا اواسط ماه آگوست از سر گرفته شود، نگرانی از افزایش عرضه نفت ایران به بازارهای جهانی در زودهنگام کاهش یافته است.