۰ نفر

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد؛

تحقیق و تفحص از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌ های نفتی/ دریافتی کارکنان صنعت نفت نباید تبعیض آمیز باشد

۱ تیر ۱۴۰۰، ۹:۴۱
کد خبر: 538482
تحقیق و تفحص از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌ های نفتی/ دریافتی کارکنان صنعت نفت نباید تبعیض آمیز باشد

مالک شریعتی با اشاره به تصمیم اعضای کمیسیون انرژی مجلس برای تحقیق و تفحص از شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: علی رغم توضیحات مدیران اجرایی، نمایندگان تصمیم گرفتند در جهت شفاف‌سازی ابعاد گوناگون موضوع، روند اجرای تحقیق و تفحص شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از طریق هیات رییسه، صحن و نهایتا کمیسیون انرژی عملیاتی شود.

اقتصادآنلاین - مهدی بیک؛  نماینده مردم تهران در مجلس ضمن تشریح جلسه روز دوشنبه کمیسیون انرژی مجلس و مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این جلسه گفت: با توجه به اهمیت مقوله شفاف‌سازی در حوزه‌های اقتصادی و راهبردی کشور در جریان برگزاری جلسه روز دوشنبه کمیسیون انرژی، تقاضای گروهی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با حضور مسئولان این حوزه در وزارت نفت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شریعتی با اشاره به تصمیم نهایی نمایندگان در این خصوص گفت: هرچند در این نشست مدیران اجرایی وزارت نفت توضیحاتی را در حوزه‌های مختلف ارائه کردند، اما نمایندگان متقاضی بر روی اجرای فرآیند تحقیق و تفحص از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اصرار و اعلام کردند که ضروری است پیرامون موضوعات مطروحه، شفاف‌سازی شود. در نهایت پس از بحث و تبادل نظرهای گسترده، اعضای کمیسیون به انجام تحقیق و تفحص از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی رای مثبت دادند.

این نماینده افزود: بر اساس تصمیم کمیسیون، گزارش این تصمیم به هیات رییسه مجلس ارسال و پس از تصویب در صحن علنی، طرح یکبار دیگر جهت تعیین اعضای هیات تحقیق و تفحص و آغاز روند اجرایی آن برای تصمیم گیری راهی کمیسیون انرژی خواهد شد.

بررسی چرایی وجود عدم توازن در دریافتی‌های وزارت نفت

مالک شریعتی با اشاره به سایر موضوعات مطرح شده در نشست کمیسیون گفت: موضوع بعدی که در این جلسه کمیسیون طرح و در خصوص آن تصمیم گیری شد مرتبط با ایرادات شورای نگهبان نسبت به مصوبه اخیر مجلس درباره لایحه نحوه انتقال و واگذاری تجهیزات، تاسیسات، ماشین‌آلات و مالکیت مربوط به آب و فاضلاب بود که ایرادات مطرح شده از سوی شورای نگهبان اصلاح شد. بر اساس تصمیم نمایندگان اصلاحلات صورت گرفته طی روزهای آینده به صحن علنی مجلس ارجاع می‌شود تا نظر نهایی نمایندگان در این خصوص اعلام شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: در کنار موارد یاد شده، بررسی موضوع دریافتی کارکنان عملیاتی صنعت نفت که بر روی سکوهای نفتی و در شرایط کاری سخت مشغول فعالیت هستند در دستور کار جلسه کمیسیون انرژی مجلس مورد مورد بررسی قرار گرفت. برخی گروه‌های فعال در این بخش، گلایه‌ها و دغدغه هایی را پیرامون نحوه تامین هزینه‌های ضروری و دریافتی‌های اندک کارکنان این حوزه از سوی وزارت نفت مطرح کردند. بنابراین بر این اساس مقرر شد تعدادی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس این موضوع را به صورت ویژه مورد بررسی و رسیدگی قرار دهند تا اجحافی در این خصوص متوجه افرادی که در سخت‌ترین شرایط مشغول فعالیت هستند، نشود.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین تاکید کرد: مجلس یازدهم همواره نسبت به موضوعات معیشتی اقشار مختلف حساسیت داشته است. نمایندگان به طور کلی معتقدند دریافتی کارکنان صنعت نفت در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف نباید به صورت تبعیض آمیز باشد. نباید به گونه‌ای تصمیم‌سازی شود که برخی مدیرانی که در پایتخت و در شرایط مطلوب فعالیت می‌کنند، حقوق‌های بالا دریافت کنند و گروه دیگری از کارکنان صنعت نفت با وجود شرایط کاری بسیار سخت، متناسب با زحمات و شرایط سختی که دارند، دریافتی‌های اندک و غیر متوازن داشته باشند. بر اساس تصمیم نمایندگان قرار شد این موضوع در جلسات آینده کمیسیون انرژی نیز مورد بررسی قرار گرفته و در خصوص آن تصمیم گیری شود.