۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

صعود قیمت نفت با کاهش نگرانی از افزایش عرضه ایران / قیمت کنونی نفت بیش از حد است؟

۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۱۳
کد خبر: 536470
صعود قیمت نفت با کاهش نگرانی از افزایش عرضه ایران / قیمت کنونی نفت بیش از حد است؟

قیمت نفت روز سه‌شنبه به دلیل کاهش نگرانی‌ها از افزایش عرضه ایران در زودهنگام افزایش یافت.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، از آنجا که چشم‌انداز عرضه اضافی نفت ایران به بازارهای جهانی در زودهنگام با مذاکرات نامعلوم ایران و آمریکا بر سر توافق هسته‌ای کمرنگ شد، قیمت نفت روز سه‌شنبه افزایش یافت و برنت برای چهارمین جلسه متوالی رشد را تجربه کرد.

معاملات آتی نفت خام برنت به دنبال رشد 0.2درصدی در روز دوشنبه، 38سنت معادل 0.5درصد افزایش یافت و به 73دلار و 24سنت در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز پس از تجربه 3سنت افت در جلسه معاملاتی گذشته، امروز 33سنت معادل 0.5درصد رشد کرد و با قیمت 71دلار و 21سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و ایالات متحده، همراه با طرف‌های دیگر توافق 2015 در خصوص برنامه هسته‌ای تهران، از روز شنبه در وین از سر گرفته شد و اتحادیه اروپا آن را "دشوار" توصیف کرد.

بازگشت آمریکا به این توافق مسیر را برای لغو تحریم‌های ایران هموار می‌کند که به اعضای اوپک اجازه می‌دهد صادرات نفت خام خود را از سر بگیرند.

ING Economics در یادداشتی اذعان داشت: "بعید به نظر می‌رسد که شاهد بازگشت ایالات متحده به توافق هسته‌ای ایران پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایران در اواخر هفته جاری باشیم."

اعضای دیگر سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن (اوپک پلاس)، به منظور حمایت از قیمت‌ها در میان شیوع بیماری همه‌گیر، از تولید خودداری کرده است.

ING در ادامه گفت: "به دلیل انتظارات برای ادامه بهبود وضعیت تقاضا، عرضه اضافی از سوی اوپک پلاس در نیمه دوم سال جاری مورد نیاز خواهد بود."

با این حال قیمت‌ها در اوایل روز از بالاترین حد خود پایین‌تر بودند و وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا برای مدت اندکی وارد منطقه منفی شد.

آوتار ساندو، مدیر ارشد کالاهای Phillip Futures اظهار کرد: "شاخص‌های فنی روزانه در حال حاضر نشان می‌دهد که نفت خام در منطقه خرید بیش از قیمت واقعی قرار دارد و ممکن است شاهد اصلاح قیمت باشد."

وی گفت: "سرمایه‌گذاران و معامله‌گران همچنین چشم‌انتظار سیگنال‌هایی از نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا که اواخر روز سه‌شنبه، برای تعیین زمان آغاز کاهش محرک‌های پولی آغاز می‌شود هستند."

بانک فدرال در حال آماده شدن برای بحث در خصوص چگونگی و زمان شروع برنامه کاهش خرید دارایی گسترده که به حمایت از اقتصاد ایالات متحده در طول بیماری همه‌گیر کمک می‌کند، است.