۰ نفر

مدیر عامل توانیر؛

مشترکان پرمصرف ۲۰برابر کم مصرف‌ ها برق مصرف می‌ کنند

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۴۱
کد خبر: 528865
مشترکان پرمصرف ۲۰برابر کم مصرف‌ ها برق مصرف می‌ کنند

مدیر عامل توانیر گفت: هریک از مشترکان پر مصرف ۲۰ برابر یک مشترک کم مصرف برق مصرف می کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدحسن متولی زاده مدیر عامل توانیر از افزایش پیک بار شبکه سراسری به ۴۹۷۰۰ مگاوات تا ۲۶ اردیبهشت جاری خبر داد و گفت: بیش از ۶ هزار مگاوات نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد یافته است.

متولی زاده کاهش ۳۵۰۰ مگاوات از توان تولید نیروگاه های برق آبی به جهت کاهش ذخیره آب سدها را از دیگر مسایل شبکه در فصل گرما برشمرد و با اشاره به ضرورت تامین برق مطمئن و پایدار و تلاش جدی همکاران صنعت برق در بخشهای فنی، بر لزوم پشتیبانی موثر روابط عمومی های صنعت برق از تلاش‌ها در این بخش و تمرکز بر موضوع پیک شبکه تاکید کرد.

وی بار مدیریت شده شبکه در سال گذشته را بیش از ۵۶۰۰ مگاوات ذکر کرد که امسال ۳۵۰۰ مگاوات به آن افزوده شده و باید حدود ۱۰ هزار مگاوات مدیریت بار در بازه زمانی نسبتا طولانی اتفاق بیافتد که از حساسیت بالایی برخوردار است و کار بیشتری را می طلبد.

مدیرعامل توانیر در جمع مدیران روابط عمومی وزارت نیرو، توانیر و شرکتهای برق منطقه ای و توزیع برق، اولین گام در این خصوص را ابلاغ سهمیه قابل تامین هر استان با امضای وزیر نیرو عنوان کرد که لازم است همه بر آن  تمرکز کنند و با تدبیر استاندار و مدیران استانی و پشتیبانی روابط عمومی های صنعت برق، سهمیه و سقف تعیین شده برای هر استان رعایت شود و نیازی به اعمال محدودیتهای اضافی نباشد.

وی عدم انتقال مشکلات ناشی از کوتاهی در رعایت سقف تعیین شده از یک استان به استانهای دیگر را نکته کلیدی عنوان و تصریح کرد: امیدواریم با کنترلی که انجام می شود، سهمیه های استانی به دقت رعایت شود و در غیر این صورت هر استانی که رعایت نکند با چالشهای مربوط به خود مواجه می شود.

متولی زاده همچنین از افزایش قابل توجه پاداش به استانها و افزایش ۲ برابری آن نسبت به سال گذشته خبر داد که با تصمیم هر استان به طور مناسب به مشترکان و مردم اختصاص می یابد.

وی با اشاره به لزوم تمرکز بر مصارف سرمایشی و روشنایی، تنظیم دمای کولرهای گازی روی دمای ۲۵ و بالاتر، استفاده از دور کند کولرهای آبی و کاهش مصرف روشنایی در طول روز را بسیار تاثیر گذار دانست و با اشاره به پیشگامی وزارت نیرو و ساختمانهای اداری بخشهای آب و برق در مدیریت بارهای سرمایشی و روشنایی و عدم استفاده از کولرهای گازی در مناطق معتدل، مدیریت مصرف برق در ساختمانهای اداری را موضوعی جدی عنوان کرد و از تکلیف ساختمانهای اداری به کاهش ۵۰ درصدی مصارف برق در فصل گرما خبر داد که باید کنترل و نتایج آن منعکس شود.

*مشترکان پرمصرف 20 برابر کم مصرف‌ها برق مصرف می‌کند

مدیرعامل توانیر تعداد مشترکانی  را که ۲ برابر مجموع کم مصرف‌ها در کشور برق مصرف می کنند، ۷۵۰ هزار مشترک ذکر کرد و در عین حال از مصارف بالای مشترکان پرمصرفی خبر داد که هریک ۲۰ برابر یک مشترک کم مصرف برق مصرف می کنند که باید محدود شوند و در گام نخست بروشورهای اطلاع رسانی به این مشترکان به وسیله روابط عمومی توانیر تهیه شده که به صورت مجازی یا ارایه بروشور توزیع می شود.

وی همچنین تعداد مشترکان کم مصرف را که از برق رایگان طرح برق امید استفاده می کنند حدود ۷.۵ میلیون مشترک ذکر کرد.

مدیرعامل توانیر مصرف برق هر دستگاه تولید رمز ارز همچنین کاهش یک تا دو درجه از برودت سیستمهای سرمایشی را معادل مصرف ۲۰ دستگاه تنفس مصنوعی عنوان کرد و از سوی دیگر تولید هر واحد ارز دیجیتال را با تولید ۳۰۰ تن CO ۲ همراه دانست و رویکرد عمومی به برخورد با رمز ارزهای غیر مجاز را حایز اهمیت دانست.

متولی زاده همچنین استفاده حداکثری روابط عمومی های صنعت برق از شبکه های استانی صدا و سیما در جهت ترویج برنامه های اصلاح الگوی مصرف برق و عبور از تابستان امسال را مورد تاکید قرار داد.