۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

صعود قیمت نفت به دنبال سقوط غیرمنتظره موجودی ذخایر آمریکا / کاهش تقاضا از سوی هند جبران شد؟

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۱۱
کد خبر: 525562
صعود قیمت نفت به دنبال سقوط غیرمنتظره موجودی ذخایر آمریکا / کاهش تقاضا از سوی هند جبران شد؟

به دنبال انتشار آمار موسسه نفت آمریکا که افت قابل توجه در ذخایر نفت خام این کشور را نشان می‌دهد، قیمت نفت روز چهارشنبه روند صعودی در پیش گرفت.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، پس از آنکه آمار صنعتی نشان داد ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته گذشته بسیار بیشتر از حد انتظار کاهش یافت و باعث تقویت دیدگاه‌های صعودی در خصوص تقاضای سوخت در بزرگترین اقتصاد جهان شد، قیمت نفت روز چهارشنبه افزایش یافت.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا پس از صعود به قیمت 66.58دلار، سطحی که از تاریخ 8مارس مشاهده نشده بود، 48سنت یا 0.7درصد افزایش یافت و به 66.17دلار در هر بشکه رسید.

معاملات آتی نفت خام برنت پس از لمس بالاترین سطح 7 هفته اخیر در اوایل جلسه معاملاتی و رسیدن به قیمت 69.78دلار، 49سنت یا 0.7درصد رشد را تجربه کرد و با قیمت 69.37دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

پیش از ارائه آمار موسسه نفت آمریکا، هر دو قرارداد معیار در روز سه‌شنبه حدود 2درصد افزایش یافت.

مارگارت یانگ، استراتژیست ارشد DailyFX مستقر در سنگاپور اذعان داشت: "با توجه به ارقام موسسه نفت آمریکا، به نظر می‌رسد قیمت نفت خام توسط کاهش چشمگیر ذخایر نفت خام و بنزین پشتیبانی می‌شود."

"کاهش محدودیت‌های قرنطینه در بخش‌هایی از ایالات متحده و اروپا باعث روشن‌تر شدن چشم‌انداز تقاضا شده که به جبران نگرانی‌ها در خصوص کاهش تقاضا از سوی هند و ژاپن کمک کرده است. فصل رانندگی در تابستان نیز ممکن است باعث افزایش بیشتر تقاضای نفت شود و از قیمت‌ نفت پشتیبانی کند."

به گفته دو منبع بازار، آمار موسسه نفت آمریکا نشان داد که ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به 30آوریل، 7.7میلیون بشکه کاهش یافته است. تحلیلگران بیش از سه برابر این میزان کاهش را انتظار داشتند.

معامله‌گران چشم‌انتظار داده‌های اداره اطلاعات انرژی در روز چهارشنبه هستند تا ببینند آمار رسمی چنین افت بزرگی را نشان می‌دهد یا خیر.

ویوک دار، تحلیلگر بانک مشترک‌المنافع در یادداشتی گفت: "اگر این آمار از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز تایید شود، این بزرگترین افت هفتگی آمار رسمی از اواخر ماه ژانویه خواهد بود."

صعود قیمت نفت به بالاترین سطح تقریبا دو ماهه توسط عرضه واکسن کووید-19 در ایالات متحده و اروپا پشتیبانی شده و زمینه را برای برداشته شدن محدودیت‌ها و افزایش سفرهای هوایی فراهم کرده است.

تا کنون این میزان بیشتر از جبران کاهش تقاضای سوخت در هند، که با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، بوده است.

تحلیلگران ING Economics در خصوص وضعیت هند گفتند: "با این حال، اگر ما شاهد اعمال یک قرنطینه سراسری بودیم، این موضوع احتمالا روند بازار را تحت تاثیر قرار می‌داد."