۰ نفر

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی شرکت توانیر اعلام کرد؛

۲۰میلیون تومان جایزه برای معرفی ماینرهای غیر مجاز

۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۴۹
کد خبر: 522611
۲۰میلیون تومان جایزه برای معرفی ماینرهای غیر مجاز

مصطفی رجبی مشهدی گفت: هموطنان می‌توانند با معرفی مراکز غیر مجاز استخراج رمز ارزها تا ۲۰ میلیون تومان جایزه دریافت کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صداوسیما، مصطفی رجبی مشهدی از شناسایی ۲۴۰۰ مرکز غیر مجاز استخراج رمز ارز در کشور خبر داد و افزود: ۳۳۰ مگابایت از مراکز غیر مجاز استخراج رمزارزها در کشور شناسایی شدند و حدود ۳۳۰ مگابایت نیز قانونی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردم در شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمزارزها در کشور، یکی از بهترین و عملیاتی‌ترین شیوه‌های ممکن است، گفت: افرادی که مراکز غیر مجاز را معرفی می‌کنند پاداش خواهند گرفت و تا کنون ۷۰۰ میلیون تومان پاداش در این خصوص پرداخت شده است.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی شرکت توانیر با تاکید بر اینکه اطلاعات هموطنانی که گزارش مراکز غیر مجاز رمز ارزها را می‌دهند محرمانه خواهد ماند و پیگیری‌ها نیز محرمانه انجام می‌شود، افزود: علاوه بر اینکه مراکز غیرمجاز رمز ارزها پلمپ و اشتراک برق آن‌ها قطع و دستگاه‌های غیرمجازشان جمع آوری می‌شود، به مراکز قضائی نیز معرفی خواهند شد و دیگر نمی‌توانند با صنعت برق کشور همکاری کنند.

وی همچنین با بیان اینکه بهای برق مصرفی مراکز غیرمجاز از زمان آغاز فعالیت با نرخ برق صادراتی محاسبه خواهد شد، گفت: هزینه خسارت‌های وارده این مراکز به شبکه برق نیز از آن‌ها اخذ خواهد شد.

رجبی مشهدی مصرف هر دستگاه ماینر استخراج رمز ارز را معادل یک کولر گازی و ۱۵ عدد یخچال خواند و گفت: مراکز استخراج رمزارزها در شرایطی که از یک سو مصرف برق افزایش و از سوی دیگر تولید برق به دلیل کمبود بارش‌ها کاهش یافته است، باید برق مصرفی خود را از مسیرهای قانونی همچون نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه ممکن است تعداد زیادی از فعالان غیرمجاز رمز ارزها در بخش خانگی شبکه توزیع برق فعالیت و به شبکه خانگی و تجهیزات هموطنان آسیب وارد کنند، گفت: هموطنان می‌تواند از طریق سایت شرکت توانیر یا با شماره‌گیری تلفن ۱۲۱ اسامی و آدرس مکان‌های غیر مجاز را به شرکت توانیر گزارش کنند.