۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نقش «سماس» پُررنگ می‌شود/ سقف سهمیه تاکسی‌های اینترنتی مشخص شد

۱۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۱۱
کد خبر: 420752
نقش «سماس» پُررنگ می‌شود/ سقف سهمیه تاکسی‌های اینترنتی مشخص شد

با الزام ثبت نام تاکسی های اینترنتی در سامانه سماس، سقف سهمیه ماهانه ایند حوزه برابر با 300 لیتر بر اساس پیمایش تعیین شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در ابتدای مهرسال جاری، وزارت کشور موظف شد حداکثر ظرف مدت شش ماه اقدام به راه اندازی سامانه «سماس» نماید. در متن دستورالعمل نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی که در هفته اول مهر ماه امسال ابلاغ شد آمده است: وزارت کشور موظف است حداکثر ظرف مدت شش ماه «سماس» را راه‌اندازی و دسترسی‌های لازم را در اختیار مراجع و ذی‌نفعان قرار دهد و ارائه‌دهندگان خدمات هوشمند مسافر موظفند ظرف مدت یک ماه از تاریخ راه‌اندازی این سامانه اطلاعات رانندگان، وسیله نقلیه تحت پوشش خود به انضمام مشخصات شرکت، آدرس و تلفن دفتر مرکزی و یا شعب استانی آن را وارد کنند.

همچنین باید داده‌های هر سفر به صورت هفتگی ثبت کنند و امکان دسترسی وزارت کشور را به صورت هفتگی اطلاعات هر سفر شامل، شماره پلاک وسیله نقلیه، زمان و مختصات مکان مبدا و مقصد، مقدار پیمایش و هزینه سفر با امکان صحت‌سنجی و گزارش‌گیری هر یک از موارد ایجاد کنند.

از سوی دیگر اخیرا مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: تمامی فعالان حوزه‌های اینترنتی در حمل و نقل عمومی چه خودرو و چه موتورسیکلت موظف هستند اطلاعات خود را در سامانه سامانه اطلاعات سفر «سماس» وارد کنند.

وی بیان داشت: بر اساس این دستورالعمل تمامی فعالان حوزه‌های اینترنتی در بخش حمل و نقل باید پیمایش‌های خودشان را در این سامانه ثبت کنند و متناسب با پیمایشی که داشتند می‌توانند نسبت به دریافت سهمیه سوخت اقدام کنند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اضافه کرد: در تاکسی‌های اینترنتی پیمایش آن‌ها متناسب با نرم‌افزار‌ها مشخص است و بر اساس همان پیمایش سهمیه سوخت‌آن‌ها اختصاص خواهد یافت.

ضامنی بیان داشت: تاکسی‌های اینترنتی سرویس مدارس و آژانس‌ها به این شکل سوخت خود را دریافت می‌کنند و بر اساس پیمایشی که داشتند، سهمیه سوخت به آن‌ها اختصاص می‌یابد. تاکسی‌های اینترنتی می‌توانند بر اساس پیمایشی که داشتند تا سقف ۳۰۰ لیتر سوخت دریافت کنند. آژانس‌ها و تاکسی‌های تلفنی هم ماهانه تا سقف ۲۰۰ لیتر می‌توانند از این سهمیه سوخت استفاده کنند.

وی یادآور شد: سرویس‌های مدارس هم بر اساس آنچه که اعلام شده بود ۱۲۰ لیتر سهمیه سوخت در طول هر ماه دارند و اگر خودرویی دوگانه‌سوز باشد ۶۰ درصد از این سهمیه اختصاص می‌یابد.