۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

طلای سیاه در سقف هفتگی ایستاد/ آخر هفته دلواپس نفتی

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۰۱
کد خبر: 353908
طلای سیاه در سقف هفتگی ایستاد/ آخر هفته دلواپس نفتی

با افزایش نگرانی ها در خصوص بی ثباتی عرضه نفت خام از سوی کشورهای تولید کننده به ویِژه ایران، معاملات نفت در بازارهای جهانی در محدوده سقف هفتگی قیمت به کار خود پایان دادند.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ در حالی بازارهای جهانی نفت به کار خود در این هفته پایان دادند که تشدید مناقشات در منطقه  خاورمیانه باری دیگرسبب متلاطم شدن معاملات طلای سیاه شد. افزایش نگرانی ها از بر هم خوردن تعادل عرضه وتقاضا با تمدید نشدن معافیت خرید نفت از ایران وهمچنین تحرکات آمریکایی ها در منطقه خاور میانه سبب شد تا حضور نفت خام در کانال صعودی قیمت تثبیت شود.

درنتیجه در پایان معاملات روز گذشته بازارهای جهانی، هر بشکه نفت خام برنت پس از یک اوج گیری تا محدوده 73 دلار و 10 سنت نهایتا در قیمت 72 دلار و 21 سنت به کار خود در این هفته پایان دهد.

نفت وست تگزاس نیز در رفتاری مشابه با نفت خام برنت، با لمس قیمت 63 دلار و50 سنت برای ساعاتی از روز جمعه، در آخرین ساعت معاملاتی در محدوده 62 دلار و 76 سنت متوقف شد.

به عقیده کارشناسان، این نوسانات مثبت پایان هفتگی نفت، می تواند نشانگر تشدید نگرانی ها از اختلال در عرضه نفت خام در منطقه خاورمیانه باشد.

از این رو قرار است نشست آتی کمیته وزارتی سازمان کشورهای عضو صادر کنندگان نفت ' اوپک ' برای تصمیم گیری در خصوص ادامه روند کاهش و یا تغییر در میزان تولید، هفته آینده در عربستان برگزار شود.

15

16