۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پرونده نفت در آخرین معاملات هفته صعودی بسته شد/ کاهش ادامه‌دار دکل‌های حفاری آمریکا

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۴۳
کد خبر: 352570
پرونده نفت در آخرین معاملات هفته صعودی بسته شد/ کاهش ادامه‌دار دکل‌های حفاری آمریکا

تنش های تجاری بین چین و آمریکا، همچنین اعلام کاهش تولید نفت خام ایالات متحده بود در هفته ای که گذشت بیشتر بر قیمت نفت اثرگذار بود، اما بازار جهانی با اعلام کاهش دکل های حفاری ایالات متحده، با یک روند صعودی به کار خود پایان داد.

اقتصادآنلاین-منصوره محمدی؛ بازارهای جهانی نفت در حالی به دومین هفته خود در ماه می پایان دادند که تنش های تجاری بین سران چین و آمریکا مهمترین عامل اثرگذار بر قیمت ها بود.

نفت وست تگزاس اینترمدیت در هفته ای که گذشت بین 60 تا حدود 63 دلار در نوسان بود، به طوری که در کمترین معاملات با قیمت 60 دلار و 25 سنت و در بالاترین رقم 62 دلار و 89 سنت به فروش رسید. پرونده فروش وست تگزاس اینترمدیت در آخرین معاملات هفته با قیمت 61 دلار و 66 سنت بسته شد.

نفت خام برنت نیز در این هفته وارد کانال 60 دلاری شد و در کمترین معاملات با قیمت 68 دلار و 99 سنت و در بالاترین معامله صورت گرفته با رقم 71 دلار و 72 سنت معامله شد. پرونده فروش نفت برنت در آخرین معاملات هفته با قیمت 70 دلار و 62 سنت بسته شد.

آنچه در این هفته بیشتر بر قیمت ها اثرگذار بود، تنش های تجاری بین چین و آمریکا و همچنین اعلام کاهش تولید نفت خام ایالات متحده بود. براساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت این کشور در هفته منتهی به 3 می، با 0.8 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه هفته قبل، به 12 میلیون و 200هزار بشکه رسید. تولید نفت ایالات متحده در هفته منتهی به 26 آوریل، 12 میلیون و 300هزار بشکه  بوده است.

همچنین در آخرین معاملات هفته، که با انتشار خبر بیکرهیوز مبنی بر کاهش مجدد دکل های حفاری همراه بود، باعث شد تا معاملات با یک روند صعودی به پایان رسد. تعداد دکل های حفاری فعال نفت ایالات متحده با کاهش دو دستگاهی نسبت به هفته قبل به 803 رسید و تعداد دکل های حفاری گاز  در 183 ثابت ماند.  اکنون مجموع دکل های حفاری نفت و گاز ایالات متحده 988 است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل 57 دستگاه کاهش داشته است.

انرژی

انرژی

انرژی