۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کاهش قیمت طلای سیاه در بازارهای جهانی/ ذخایر نفت آمریکا افزایش یافت

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۵۹
کد خبر: 351935
کاهش قیمت طلای سیاه در بازارهای جهانی/ ذخایر نفت آمریکا افزایش یافت

موجودی ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به سوم می، 2 میلیون و 810هزار بشکه افزایش داشته است که انتشار آن باعث کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی شد.

اقتصادآنلاین-منصوره محمدی؛ قیمت نفت در بازارهای جهانی پس از انتشار گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا کاهش یافت. در این گزارش موجودی ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به سوم می، 2 میلیون و 810هزار بشکه افزایش داشته است که براساس پیش بینی های قبلی تحلیلگران، 744هزار بشکه بیشتر شده است.

به گزارش اویل پرایس، در هفته گذشته اداره اطلاعات انرژی آمریکا، گزارش قابل توجهی از ذخایر نفت خام آمریکا را منتشر کرد که این عدد را 6 میلیون و 810 هزار بشکه بیان می کرد. اما یک روز بعد از آن، آژانس بین المللی انرژی، از یک افزایش بیشتر خبر داد. براساس گزارش آژانس، موجودی 9 میلیون و 900هزار بشکه بیان شده است.

این خبر باعث کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی شد.  نفت برنت در نخستین معاملات روز چهارشنبه به زیر 70 دلار رسید و در جدیدترین معاملات با قیمت 69 دلار و 53 سنت به فروش رفت.  وست تگزاس اینترمدیت نیز در مرز 60 دلاری قرار گرفت و در جدیدترین معاملات 60 دلار و 81 سنت فروخته شد.

اما این کاهش قیمت به دنبال اختلافات چین و آمریکا و ادامه جنگ تجاری بین دو کشور نیز تشدید شده است که باعث کاهش قیمت ها در آخرین معاملات روز دوشنبه و اولین معاملات روز سه شنبه شد.

گزارش آژانس بین المللی انرژی این انتظار کاذب را در جامعه جهانی تقویت کرده است که بشکه های نفت آمریکا می توانند جایگزین نفت ایران و ونزوئلا که به دنبال تحریم های یکجانبه ایالات متحده محدود شده اند، در بازارهای جهانی شوند.

index

index54545