۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سیلاب همچنان خوزستان را تهدید می‌کند/ نیروگاه رامین در محاصره آب

۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۴۸
کد خبر: 345946
سیلاب همچنان خوزستان را تهدید می‌کند/ نیروگاه رامین در محاصره آب

براساس گفته مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان، تاکنون ۲۳۴ روستای حاشیه رودخانه های دز، کرخه و کارون در خوزستان تخلیه و 95 روستای این استان دچار آبگرفتگی شده اند.

اقتصادآنلاین-لیلا میبان؛ کیامرث حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان درباره آخرین وضعیت سیل در استان خوزستان گفت: 234 روستای در سطح استان تخلیه شده و ۹۵ روستا دچار آبگرفتگی شده اند. وی با بیان اینکه تاکنون ۴۶ هزار نفر از اهالی مناطق سیل زده در اردوگاه های موقت اسکان اضطراری یافته اند گفت: ۵۶ اردوگاه اضطراری برای اسکان این افراد در نظر گرفته شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان درباره آسیب های وارد شده به اماکن مسکونی خوزستان نیز گفت: تاکنون به ۶هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی آسیب وارد شده و ۵۱ هزار واحد مسکونی نیز در معرض خطر هستند.

وی گفت: همچنین ۲۵۰ هزار دام سبک و ۱۰۰ هزار دام سنگین نیز تا روز سه شنبه از مناطق سیل زده جابجا و تعلیف شده اند.

بارش های اخیر منجر به پرشدن 97 درصدی مخازن سدهای این استان، بوِیژه سدهای دز و کرخه شده است و بازگشایی دریچه سدها و سرریز آب به مناطق پایین دست، آبگرفتگی شهرهای این استان از جمله اهواز، اندیمشک، سوسنگرد و دشت آزادگان را در پی داشته است. به گفته وزیر کشور در خوزستان 400 هزار نفر در معرض خطر سیل قرار دارند و طبق دستور رحمانی فضلی4 استان تهران، اصفهان، کرمان و فارس به عنوان استان های معین برای امدادرسانی به سیل زدگان خوزستان انتخاب شده اند. در جریان سیل اخیر، تاکنون 40 هزار میلیارد ریال به استان خوزستان خسارت وارد شده است.

با توجه به آغاز مجدد بارش ها در روزهای آینده، سازمان هواشناسی نسبت به وقوع سیلاب در این استان هشدار داده است و اعلام کرد خوزستان تا پایان هفته آینده نیز در مرحله هشدار سیل باقی می‌ماند.

گفتنی است نیروگاه رامین اهواز  ، سه پست برق (دو پست برق غرب اهواز ، کوت امیر و پست آهودشت  شوش ) درگیر سیل هستند و تعدادی از دکل های برق در سیلاب خوزستان، در محاصره آب قرار گرفته اند که باعث قطعی های مقطعی و کوتاه مدت در منطقه شده است.