۰ نفر

آب،برق و گاز شهرستان‌های دورود و ازنا وصل است/ آسیب‌ جدی به اکثر زیرساخت‌ها و تاسیسات شهری

۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۵۹
کد خبر: 345047
آب،برق و گاز شهرستان‌های دورود و ازنا وصل است/ آسیب‌ جدی به اکثر زیرساخت‌ها و تاسیسات شهری

نماینده درود و ازنا در مجلس از وصل شدن آب، برق و گاز تمام مناطق حوزه انتخابیه به استثناء آب یک روستا و برقراری جاده‌های مواصلاتی خبر داد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت ، مجید کیان‌پور با اشاره به وضعیت وصل مجدد آب و برق و گاز منازل شهرها و روستاهای دورد و ازنا پس از فروکش کردن سیل، گفت: خوشبختانه آب و برق و گاز تمام مناطق حوزه انتخابیه به استثناء آب یک روستا وصل شده و جاده‌های مواصلاتی برقرار هستند.

عدم لایروبی سدها و رودخانه‌ها در سنوات اخیر یکی از دلایل اصلی بروز سیل

نماینده درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی عدم لایروبی سدها و رودخانه‌ها در سنوات اخیر را یکی از دلایل اصلی بروز سیل عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه در حوزه کشاورزی اکثر مزارع شیلاتی و باغی آسیب‌دیده و خسارت‌های بسیاری به آن‌ها وارد شده است، بخش شیلات باید بازسازی کامل شوند چراکه در گل و لای فرو رفته‌اند.

گران شدن محصولات کشاورزی در صورت تاخیر در جبران خسارات وارده به مزارع

وی با بیان اینکه خسارات وارده به کشاورزی روستاهای درود و ازنا در حال ارزیابی است، افزود: باید این خسارت‌ها هرچه سریع‌تر جبران شوند چراکه در غیر این صورت شاهد گران شدن محصولات کشاورزی خواهیم بود.

آسیب‌ جدی به اکثر زیرساخت‌ها و تاسیسات شهری

کیان‌پور همچنین به خسارات وارده به واحدهای مسکونی که بسیاری از آن‌ها نیاز به بازسازی کامل دارند اشاره کرد و افزود: اکثر زیرساخت‌ها و تاسیسات شهری نیز مانند جاده‌ها و پل‌ها آسیب‌ جدی دیده‌اند.

این نماینده مجلس از رانش زمین بر اثر بارندگی‌ها در  10 تا 11 منطقه شهرهای درود و ازنا خبر داد و گفت: کارشناسان از  مناطق دچار رانش شده بازدید کرده و به دنبال پیدا کردن راهکارهایی برای جلوگیری از رانش بیشتر و تثبیت‌سازی زمین هستند، روستای قلعه رستم به دلیل رانش جابه جا شده است و راه اصلی چند روستا به دلیل رانش مسدود و اهالی از  طریق راه‌های فرعی تردد می‌کنند.

مصوبات دولت در زمینه اختصاص بودجه برای جبران خسارات هرچه سریع‌تر اجرایی شوند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مصوبات دولت در زمینه اختصاص بودجه برای جبران خسارات باید هرچه سریع‌تر اجرایی شوند چراکه مردم شهرهای سیل دیده در شرایط بسیار نامناسبی به سر می‌برند.