۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ذخایر نفت آمریکا افزایش یافت/ کاهش قیمت طلای سیاه پس‌از انتشار گزارش EIA

۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۰۱
کد خبر: 343945
ذخایر نفت آمریکا افزایش یافت/ کاهش قیمت طلای سیاه پس‌از انتشار گزارش EIA

براساس آخرین گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر نفت این کشور افزایش داشته است، از طرفی واردات طلای سیاه نیز به این کشور در هفته منتهی به 22 مارس با کاهش روبرو شد.

اقتصادآنلاین-لیلا میبان، جدیدترین گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد، واردات نفت خام پالایشگاه های آمریکا در هفته منتهی به 22 مارس، 15 میلیون و 800 هزار بشکه در روز بوده است که 367هزار بشکه در روز نسبت به هفته گذشته کمتر بوده است.

پالایشگاه های آمریکا در این هفته 86.6 از درصد ظرفیت خود را به کار گرفتند. در هفته گذشته تولید گازوئیل ایالات متحده کاهش داشته است.

واردات نفت خام ایالات متحده در هفته گذشته به طور متوسط 6 میلیون و 500 هزار بشکه در روز بوده است که 392 هزار بشکه نسبت به هفته قبل از آن کاهش داشته است.

در طی 4 هفته گذشته، واردات نفت خام ایالات متحده 11.7 درصد نسبت به مدت مشابه در سال میلادی گذشته کمتر و به طور متوسط 6 میلیون و 800هزار بشکه در روز بوده است.  مجموع واردات گازوئیل موتورنیز، به طور متوسط 688 هزار بشکه در روز بوده است.

براساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، فهرست ذخایر نفت خام ایالات متحده نسبت به هفته قبل از آن 2 میلیون و 800هزار بشکه در روز افزایش داشته است. اما این فهرست 2 درصد از میانگین پنج ساله نفت آمریکا کمتر است.

موجودی سوخت موتور نیز در این هفته 2 میلیون و900 هزار بشکه در روز بوده است که نسبت به متوسط پنج ساله در همین زمان 2درصد کاهش داشته است.

انتشار گزارش اداره اطلاعات انرژی مبنی بر افزایش ذخایر نفت خام ایالات متحده منجر به کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی شد. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در آخرین معامله انجام شده 59 دلار و 19 سنت به فروش رسیده است که کاهش 0.37 درصدی را نشان می دهد. نفت خام برنت نیز در آخرین معامله انجام شده تا این لحظه 0.25 درصد کاهش و 67 دلار و 7 سنت معامله شده است.