۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بازگشت میدان نفتی الشراره به بازار رقابت/ شرایط برای اوپک پیچیده شد!

۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۵۳
کد خبر: 340051
بازگشت میدان نفتی الشراره به بازار رقابت/ شرایط برای اوپک پیچیده شد!

میدان نفتی الشراره با آغاز مجدد فعالیت، روزانه 80 هزار بشکه تولید خواهد داشت.

اقتصادآنلاین-لیلا میبان؛ بزرگترین میدان نفت لیبی فعالیت خود را مجددا از سر گرفت. این میدان نفتی که در ماه های گذشته توسط حوثی های لیبی به اشغال درآمده بود، به کمک ارتش این کشور از اشغال خارج شد.  اما فعالیت این میدان نفتی،  تلاش اوپک در کاهش تولید و حفظ تعادل قیمت در بازار با احتمالا با پیچیدگی هایی مواجه کند.

به گزارش ورد اویل، میدان نفتی الشراره با آغاز مجدد فعالیت روزانه 80 هزار بشکه خواهد داشت. شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرده است، در روزهای آینده تولید منظم و روزانه نفت از سر گرفته خواهد شد، و فعالیت این سایت پس از سه ماه اشغال، از سر گرفته خواهد شد.

این میدان نفتی که در جنوب لیبی قرار گرفته است، ظرفیت تولید روزانه 300 هزار بشکه نفت را دارد که فعالیت آن در ماه دسامبر متوقف شد، اما در فوریه توسط ارتش لیبی بازپس گرفته شد.

شرکت ملی نفت لیبی در بیانیه ای اعلام کرد که امنیت سایت بازگشته است و کارمندان می توانند به فعالیت کاری خود ادامه دهند.  براساس این بیانیه، خاموشی سه ماهه میدان نفتی الشراره،1 میلیارد و 800 میلیون دلار خسارت داشته است.

همچنین برنامه تولید روزانه 20 هزار بشکه برای جبران تولید متوقف شده در سه ماه گذشته نظر گرفته شده است.

لیبی در نشست اوپک  به دلیل تنش های داخلی، به همراه ایران و ونزوئلا از کاهش تولید نفت معاف شد، اما افزایش تولید این میدان نفتی تاثیر خود را بر بازارهای جهانی اعمال خواهد کرد.

با توجه به کاهش رشد اقتصادی چین در روزهای گذشته، همچنین اعلام افزایش ذخایر نفت انبارهای ایالات متحده، بازگشت مجدد میدان نفتی "الشراره" لیبی به بازارهای جهانی، احتمالا در روزهای آینده منجر به هم افزایی کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی خواهد شد.