۰ نفر

تامین توان زیردریایی‌ها با استفاده از سلول سوختی جدید

۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۹:۳۲
کد خبر: 338649
تامین توان زیردریایی‌ها با استفاده از سلول سوختی جدید

گروهی از محققان دانشگاه واشینگتن واقع در سنت لوییس یک سلول سوختی جدید طراحی کردند که موجب تحول فناوری حمل و نقل با کشتی‌ها و زیردریایی‌ها می‌شود.

به گزارش ساینس دیلی، این سلول از سوخت مستقیم بوروهیدرید بهره می‌برد که با ولتاژ دو برابر سلول‌های سوختی موجود در بازار عمل می کند. برای این منظور محققان از یک رابط دوقطبی موسوم به PMBI استفاده می‌کنند تا میزان اسیدیته محلی را در آنُد و کاتُد سلول سوخت مستقیم بوروهیدرید تنظیم کند. 
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در این سلول سوختی جدید یک الکترود درون الکترولیت اسیدی و الکترود دیگر درون الکترولیت قلیایی قرار دارد. 
به گفته محققان رابط دوقطبی PMBI در قلب این فناوری جای دارد و با ضخامتی کمتر از تار موی انسان، مانع ترکیب شدن الکترولیت‌های اسیدی و قلیایی و موجب تفاوت شدیدpH می‌شود و به این ترتیب، سلول سوختی کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. 
این سلول سوختی قابلیت تامین توان موردنیاز زیردریایی‌های بدون سرنشین، هواپیماهای بدون سرنشین و هواپیماهای الکتریکی را با هزینه‌ای بسیار کمتر دارد. 
با وجود افزایش مصرف خودروهای الکتریکی، طراحی هواپیماها، کشتی‌ها و زیردریایی‌هایی که با استفاده از توان الکتریکی کار می‌کنند، به دلیل میزان توان و انرژی موردنیاز این نوع وسایل نقلیه امری بسیار دشوار است و محققان امیدوارند در آینده نزدیک بتوانند نمونه‌های تجاری این نوع سلول‌های سوختی را تولید کنند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Energy منتشر شده است.