۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پروژه 500میلیارد دلاری شرکت نفت کویت کلید خورد/ چاره اندیشی کشورهای حاشیه خلیج فارس برای حفظ بازار نفت

۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۰۶
کد خبر: 335649
پروژه 500میلیارد دلاری شرکت نفت کویت کلید خورد/ چاره اندیشی کشورهای حاشیه خلیج فارس برای حفظ بازار نفت

شرکت نفت کویت در حال بررسی یک سرمایه گذاری 500 میلیارد دلاری است که باعث ترکیب 8 واحد تجاری بخش نفت خواهد شد. از طرفی با توجه به آشفتگی بازار نفت و وابستگی کشورهای حاشیه خلیج فارس به درآمد نفت، این کشورها به دنبال ترکیب شرکت های نفتی هستند.

اقتصادآنلاین-منصوره محمدی؛ شرکت نفت کویت برنامه های جدیدی برای یک سرمایه گذاری 500 میلیارد دلاری در محوریت سرمایه گذاری خود قرار داده است و احتمال دارد در سال جاری میلادی 8 واحد تجاری خود را در 4 واحد ترکیب کند و سرمایه گذاری را در این 4 واحد انجام دهد.

به گزارش بلومبرگ، کاهش قیمت نفت، و از طرف دیگر کاهش تولید بر اساس توافق اوپک باعث شده است تا کویتی ها یک بازنگری  مجدد درباره نحوه مصرف پول به دست آمده از درآمدهای نفتی داشته باشند.

این شرکت اعلام کرده است که تا سال 2040، حدود 500 میلیارد دلار در پروژه های خود هزینه خواهد کرد.

همچنین شرکت نفت کویت احتمالا 4 شرکت، Kuwait Foreign Petroleum Co., Kuwait Oil Tanker Co., Kuwait Gulf Oil Co و Petroleum Industries Co را در سیاست های بلندمدت خود با یکدیگر ترکیب کند.

از سوی دیگر وزیر سابق نفت کویت که در ماه دسامبر استعفا داد گفته است اختلافات داخلی در کویت پروژه های نفتی را به تعویق انداخته است. صنعت نفت emirats که بیش از 90 درصد درآمد این کشور را تامین می کند، در حدود دو دهه است که درگیر مشاجرات سیاسی است.

 شرکت نفت کویت در حال تلاش برای گسترش صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی است علی رغم کاهش 28 درصدی معاملات پایه نفت برنت از اکتبر تاکنون است.

 اکثر کشورهای عربی خلیج فارس بودجه خود را از فروش نفت به دست می آورند و با توجه به تغییر سطح قیمت نفت در ماه های گذشته، دولت ها تلاش می کنند تا بازار رقابت را حفظ کنند که باعث شکل گیری یک موج بی سابقه ترکیب شرکت های نفتی در منطقه شده است.

نفت قطر دو واحد گاز طبیعی مایع خود را در سال 2018 ادغام کرده است. شرکت نفت آرامکو، بزرگترین صادرکننده نفت، در حال مذاکره برای به دست آوردن شرکت صنایع پایه سعودی است که بزرگترین معامله پادشاهی عربستان خواهد بود.

شرکت نفت کویت در حال بررسی سرمایه گذاری بر روی نفت سنگین است که تولید آن هزینه زیادی دارد. این سرمایه گذاری با هدف تولید روزانه 85 هزار بشکه نفت سنگین تا سال 2020 یا 2021 انجام می شود و این شرکت در تلاش است تا بر روی مخازن نفت خام سرمایه گذاری کند.

کویت چهارمین تولیدکننده نفت اوپک است و روزانه دو میلیون و 750 هزار بشکه نفت تولید می کند.