۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تسریع حفاری‌ها در جنوب عراق / غول‌های نفتی در میدان زبیر فعال‌تر می‌شوند

۷ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۳۵
کد خبر: 325131
تسریع حفاری‌ها در جنوب عراق / غول‌های نفتی در میدان زبیر فعال‌تر می‌شوند

اخیرا شرکت هالیبرتن از تشکیل کنسرسیومی با مشارکت اِنی برای توسعه عملیات اکتشاف و حفاری در منطقه نفت‌خیز زبیر عراق خبر داد.

اقتصاد آنلاین - مریم علیزاده؛ شرکت هالیبرتن امروز اعلام کرد که دو قرارداد حفاری با نمایندگی شرکت اِنی در عراق امضا کرده و طبق این قرارداد، شرکت هالیبرتن مکلف است تا عملیات حفاری در مناطق نفت‌خیز جنوب عراق که تحت پیمان اکتشافی کمپانی اِنی است را انجام دهد. همچنین در قرارداد آمده است که شرکت هالیبرتن امکانات لازم برای نصب چهار تا شش سکوی حفاری به مدت دو سال در این منطقه نفتی را فراهم خواهد کرد.

محمود الکدی قائم مقام نمایندگی هالیبرتن در عراق در این باره گفت: ما خوشحالیم که این فرصت همکاری برای توسعه زیرساخت منطقه نفتی زبیر با اِنی فراهم شده است. وی همچنین افزود: این شرکت در عراق از سال 2011 چندین قرارداد همکاری برای عملیات حفاری با شرکت انی داشته است و امضای این قراردادها نشان دهنده میزان تمایز کیفیت و خدمات ارائه شده از سوی شرکت ماست که توانسته‌ایم اطمینان خاطر کارفرمایان را جلب کنیم.

گفتنی است شرکت ایتالیایی اِنی در ۷۹ کشور جهان در صنعت نفت و گاز  فعال است و پیش از این شرکت نفت عراق با این کمپانی قراردادی را به منظور اکتشاف وتوسعه منطقه نفت‌خیز زبیر واقع در جنوب عراق امضا کرده است. از این رو در حال حاضر عملیات اکتشاف و بهره‌برداری از این منطقه در اختیار این کمپانی نفتی است.

میدان نفتی زبیر در سال ۱۹۴۹ میلادی کشف شده و میزان ذخیره درجای نفت خام این میدان بالغ بر ۴٫۵ میلیارد بشکه برآورد شده است. ظرفیت تولید این میدان بطور میانگین معادل ۱۹۵ هزار بشکه در روز می‌باشد. پروژه توسعه میدان زبیر توسط کنسرسیومی به رهبری شرکت ایتالیایی اِنی و با حضور شرکت‌های اکسیدنتال پترولیوم و شرکت گاز کره در حال انجام است، که در پایان طرح توسعه، تولید این میدان به بیش از ۱ میلیون بشکه بالغ خواهد شد.