۰ نفر

قیمت سوخت روی دور صفر کیلومتر

۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۹:۱۰
کد خبر: 315924
قیمت سوخت روی دور صفر کیلومتر

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس، گفت: هیچ تصمیمی در مجلس و دولت برای سهمیه بندی سوخت اخذ نشده و تصمیم گیری درباره قیمت سوخت در دور صفر کیلومتر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، حسین امیری خامکانی با اشاره به نشست فردای کمیسیون انرژی و برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با وزیر نفت، امور اقتصادی و دارایی و رییس سازمان برنامه و بودجه، گفت: تصمیم گیری درباره قیمت سوخت در مرحله صفر کیلومتر است و کارگروهی در کمیسیون انرژی تشکیل شده تا به راهکارهای مدیریت مصرف و نحوه مبارزه با قاچاق سوخت بپردازد.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: نخستین جلسه کارگروه مدیریت سوخت برگزار شده که نتیجه بررسی های کارگروه به شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه ارائه می شود.

وی با بیان اینکه در مجلس و دولت هیچ تصمیمی برای سهمیه بندی و قیمت سوخت اخذ نشده است، ادامه داد: 95 میلیون تا 100 میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می شود، اما هر چه میزان تولید افزایش می یابد، همچنان کفاف مصرف را نمی دهد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: عدم کفاف تولید علیرغم افزایش ها نشان می دهد که مصرف و شدت انرژی کشور بسیار بالا بوده و میزان شدت انرژی که برای هر واحد تولید مصرف می شود 4 برابر استاندارد دنیا و 7 برابر کشورهایی همانند ژاپن است.

میزان مصرف انرژی در کشور قابل توجیه اقصادی نیست

وی با بیان اینکه کشور باید برای انرژی خود چاره ای بیندیشد، افزود: میزان مصرف انرژی در کشور قابل توجیه اقصادی نیست و باید راه حلی برای آن اندیشیده شود که می توان از طریق فرهنگ سازی و اهرم های دیگر این اقدامات را انجام داد.

 مقرر شده روز دوشنبه نشست مشترک کمیسیون انرژی و برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی با زنگنه، دژپسند و نوبخت برای تصمیم گیری درباره قیمت سوخت برگزار و درباره قیمت سوخت در بودجه سال 98 تصمیم گیری شود.