۰ نفر

بدهی انباشته، علت قطع گاز ۱۷نیروگاه کوچک برق

۸ آبان ۱۳۹۶، ۲۱:۰۰
کد خبر: 228479
بدهی انباشته، علت قطع گاز ۱۷نیروگاه کوچک برق

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه این شرکت باید بابت یارانه‌ها پول پرداخت کند، گفت: به دلیل آنکه نیروگاه‌های مقیاس کوچک بدهی میلیاردی به شرکت گاز داشتند، ناچار به قطع گاز این نیروگاه‌ها شدیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مجید بورجارزاده  با اشاره به اینکه نایب رئیس هیأت مدیره انجمن تولید پراکنده ایران اعلام کرده است شرکت گاز 17 نیروگاه مقیاس کوچک را قطع کرده است، گفت: این موضوع به قول و قرارهایی باز می‌گردد که  نیروگاه‌های مقیاس کوچک با شرکت توانیر منعقد کرده بودند.

وی ادامه داد: قرار بود شرکت گاز خوراک این نیروگاه‌ها را تأمین کند و آنها نیز پول خرید گاز را بپردازند. سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه بدهی این نیروگاه‌ها انباشته شده است، گفت: ما در طول تابستان کمال همکاری را با این شرکت‌ها داشتیم و علی‌رغم بدهی‌های میلیاردی گاز این نیروگاه‌ها را قطع نکردیم.

بوجارزاده تصریح کرد: ما به ستاد هدفمندی یارانه‌ها بابت هدفمندی و پرداخت یارانه باید وجوهی را بپردازیم و این وجوه از طریق دریافت پول قبوض تأمین می‌شود، بنابراین به دلیل آنکه این شرکت‌ها با همکاری نکردند و بدهی خود را نپرداختند ما نیز ناچار شدیم گاز آنها را قطع کنیم.  صبح امروز نایب رئیس هیأت مدیره انجمن تولید پراکنده ایران از قطع گاز 17 نیروگاه مقیاس کوچک به دلیل بدهی 75 میلیارد تومانی وزارت نیرو به شرکت گاز خبر داد.